Janina Kronlund


Fondue Friday.
i fredags hade jag & josefina bestämt träff på fondis, vi var nyfikna på deras nya koncept fondue friday. vi trodde att det var ost- och köttfondue, men man skulle välja antingen eller. vi hade ingen aning vad vi hellre ville ha, så vi tog båda två.
 
 
vi fick skålar med tomat, oliver, saltgurka, prosciutto, honungsmelon, kyckling, vitlök, aioli, beadip, brysselsprouts, kött, mera kött, champinjoner, broccoli, rödlök och zucchini. allt detta skulle doppas antingen i köttskyn eller i osten.
 
sjukt gott, men vi orkade inte äta upp allt. skulle nästan rekommendera att man är två stycken som delar på en, eller det ultimata kanske är tre stycken som delar på två. osten brände vi i botten efter ett tag, vi var för långsamma på att äta :D
 
 
för att skåla in veckoslutet så tog vi varsitt glas vin. jag valde ett som heter moselland riesling kabinett och det måste vara det godaste vinet jag någonsin druckit. tipstipstips!! verkligen helt supergott, lite småsöt smak. kollade upp vinet och såg att det hade ganska liten alkoholprocent, hahaha förmodligen orsaken till att det var så gott.
 
servitrisen sa att hon tror att detta är ett utgående sortiment, så om ni ser någon som bär ut ett flak vinflaskor från alko nästa vecka är det bara jag som bunkrar upp inför sämre tider :D nej men helt seriöst, detta var så gott att jag skulle kunna dricka det till en medelhavssallad på onsdagslunchen.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress