Janina Kronlund


Hejdå juli.
sista kvällen av min semester och imorgon kallar jobbet igen. känner mig inte redo för fem cent, men vet att jag kommer sätta mig ner vid datorn och det kommer att kännas som om jag aldrig gjort något annat. fast det har jag ju, min semester har varit grym. först och främst har jag roadtrippat till norge med josefina & emma och det var underbart.
 
jag har gjort allt och inget tillsammans med livets person. haft det så sjukt bra och att få två hela veckor tillsammans med tobias har varit guld. vi har åkt båt en hel dag i raseborg/ingå/i södern nånstans (hittade till och med ett ställe utan alger där vi kunde simma) och blev bjudna på lunch av offe & anni. vi har lunchat i hangö vartefter vi kalasade på hangöglass med sabina & charlotta. vi har varit på kaffe hos inger och på café tillsammans med chris. vi har skrattat bort en hel, varm kväll på lindas, miikas & olivias terass.
 
vi reste till rhodos där vi checkade in på min första all inclusive-semester någonsin, på mitt absoluta drömhotell. när jag jobbade på rhodos för två somrar sedan så sa jag om jag någonsin kommer tillbaka hit så ska jag bo på alila. och så blev det. jag bara nämnde min dröm och så bestämde tobias att vi skulle boka. det blev så himla bra. alldeles fantastiskt. mådde bra varje sekund. skrytskryt men sanning.
 
 
jag hoppade på ett tåg till vasa, och när jag hade tjugo minuter kvar till böle så ringde tobias och sa att jag skulle hoppa av. jag älskar spontana äventyr, det kanske ni vet. jag hoppade av. blev upplockad och vi blev kvar i helsingfors för att spendera dagen tillsammans med ludde & neea.
 
nästa dag, nya tag och jag satt på tåget hela vägen hem. någon ynka dag blev det här hemma också. det är inte semester om jag inte reser bort hemifrån tänker jag. så när jag kom hem fixade jag min unpacking direkt och idag har jag varit i värlax: simmat, grillat och rensat ogräs. himlen spräckte upp och fällde en massa stora vattendroppar när jag åkte mot stan igen. kitty hämtade mig och vi firade fannys födelsedag en stund på whitehouse, och nu sitter jag här och gör mig redo för att återgå till vardagen.
 
det är väl någonstans här jag ska nämna värmeböljan och hettan som vi fått uppleva i hela norden. typ hela juli har bjudit på trettio grader. vattnet är inte bara ljummet, vattnet är varmt. vädermässigt är det här den överlägset bästa sommaren på flera, flera år. det känns så bra med värme efter två svinkalla somrar och det finns verkligen ingenting bättre än att simma, hoppa och dyka i vattnet vi har, vattnet som inte sticker salt i ögonen. hejdå juli, min favoritmånad ♥
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress