Janina Kronlund


Gjøre ingenting.
hejhej mina vänner! återigen har en vecka susat förbi - en riktigt busy jobbvecka påföljt av en lugnare helg. på fredagen kom världens bästa tobias upp till vasa (han sommarjobbar i södra finland) och jag var så lycklig. nu känns lägenheten så tom igen när det bara är jag här.
 
på fredagen samlade vi ihop oss för att njuta av lite popcorn, drinkar & chill på ollis. vissa kom senare eller gick tidigare, men sammanlagt var det jag, emma, viccan, sonja, milja, bibi och elin. hörde så sinnes roliga historier att jag skrattade så jag fick ont i magen :D helt huippu! innan jag & tobias gick hem från ollis så hämtade vi subway.
 
 
på lördagsmorgonen ringde klockan tidigare än jag brukar stiga upp till jobbet om vardagarna. vid åtta åkte jag iväg hemhem, där jag hoppade in i pappas bil och vi körde till botniahallen. vi sålde lite saker på megaloppis, blev av med en hel del saker även om man hade velat sälja bort allting. det var ganska mycket folk när dörrarna öppnades men efter några timmar började det avta. streamade finlands match och städade samtidigt bort våra saker. såg sista perioden på ollis. vilade en stund och sedan skulle tobias börja köra tillbaka till södra finland.
 
jag, emma och milja åkte till butiken för att köpa karkki, chips och grillmat och sedan drog vi ut till skärgården. skärgårdsliv at its best alltså, solen sken och det var inte fullt så kallt som hela maj varit hittills. vi värmde oss i baljun, emma & milja kastade sina vinterpälsar (typ fyra grader i vattnet) och sedan kalasade vi på grillmat.
 
 
vi tittade på eurovision song contest och jag försökte hejja saxofonmannen till vinst, men så gick det ju inte riktigt. fick inte riktigt den där känslan om inlevelse som folk snackar om, tyckte vinnarbidraget fått säälipisteitä och var riktigt tråkigt. överlag så var klassen på årets eurovision typ 2/10. tråkig show och tråkiga bidrag. överlag så var klassen på mitt veckoslut 10/10, bra människor och skönt att få vila lite.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress