Janina Kronlund


March.
 
/ livingwithflavours / henriknero /
 - glasväggar med svarta detaljer -
 
alltså, jag älskar dessa see-through-glasväggarna med hårda, svarta metalldetaljer och det känns bara så-just-nu. ni vet som när man tittar på badrum där övre kaklet på väggen är en färg och nedre kaklet är en annan nyans av samma färg? kanske en board emellan. sååå 2000-2002. nyaste nytt och snyggaste modet. om tjugo år tittar jag kanske tillbaka på dessa glasväggar och tänker "sååå 2016-2018", vem vet.
 
 
/ casachicks / nordicspace / kijkje_in_ons_huis /
- bjälkar i eller mot taket -
 
hur snyggt är inte detta på en skala? jag fullkomligen älskar det och skulle gärna flytta in i ett hus där det finns någon form av bjälkar i taket. egentligen går upprättstående också ganska bra. gillar hurudan kontrast bjälkarna blir mot en ljus inredning. originalmaterial eller mörkbruna/svarta. ojoj. man får ju drömma.
 
 
/ interiorbylindawallgren /
- drömmiga badrum -
 
det finns hur mycket snygga badrumsstilar som helst, så många att jag inte har en aning om hur jag skulle inreda ett badrum om jag hade chansen. vad skulle man välja? älskar sådant där marockanskt kakel. älskar vitt. svart. guld. vitt & guld. svart, trä & guld. grått och slitet trä. gillar stora lavoarer. tycker om speciella lavoarer. gammalt är fint. modernt är fint. gillar det ena, gillar det andra.
 
i detta badrum gillar jag dock väggen som ser ut att vara stora kakelplattor, men de påminner om följande: ATT MÅLA EN VÄGG MED KALKLITIR är number one på min wish-to-do-list. så sinnessjukt vackert. att detta badrum skapar en djungeleffekt med lite växter gillar jag också starkt. skulle så gärna vilja tända några ljus och krypa ner i ett ångande hett skumbad.
 
 
/ lapptussan /
- drömmiga drömrum -
 
någon annan än jag som skulle vilja krypa ner här? ser så himla inbjudande ut. sängynpäätyn (kommer inte på det svenska ordet, säng-ände?) är mysig. vet dock inte om jag vill ha en själv, men denna ser fin ut. tänk att hänga en sådan prinsesshimmel ovanför sängen. lite lights i mörket. hur mys.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress