Janina Kronlund


Idyll.
 
alltså bara titta på det här huset. vilken sommaridyll. jag tänker mig att det doftar nyklippt gräs och fotbottnarna blir lite gröna när man tar några glädjeskutt över gräsmattan. grillen går varm och inuti utehuset så står ett ståtligt, gjutet långbord i betong. girlanger och ljusslingor korsar varandra i taket och det är uppdukat till sommarfest, kanske kräftskiva. klingande skratt ekar mellan de röda stockväggarna och den täta granbusken som ramar av gården.
 
det är min farfar som äger det här huset men tyvärr har han inte haft tid att ta hand om det. kanske det betyder att jag borde ta hand om det. jag ser tusen möjligheter här. 
TIDSTJUVEN

Åh så fint! :) Och så lustigt att det ser ut precis som min morfars och mormors hus. Till och med uthuset är likadant. Barndomsminnen :')

Sabina

Vilket drömställe! Möjligheterna är oändliga :)
Och vad fint beskrivande du skriver, bok nästa? :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress