Janina Kronlund


Årsresumé 2016.
 
nio enligt instagram: då jag fick min bba, träffade samir på ollis, fyllde tjugofyra, new york gånger tre, turist i vasa, selfie och lekte isprinsessa.

gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut? testade på jobbet som reseledare och märkte att det inte var någonting för mig, testade på att dyka och fick mina papper från yrkeshögskolan.

blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? ja, några vänner fick barn :)

dog någon som stod dig nära? en väldigt godhjärtad släkting ♥

 
 
nio ställen jag besökt: levi tillsammans med ett härligt gäng, åre tillsammans med emsi, sabina, bemma och brobyggarna, aten tillsammans med ida och anna-katri, marmaris med rhodosgänget, rhodos med bland annat frederikke, marina och michael, sardinien med fanny, oslo för att se justin bieber med jenna, new york med emsi och stockholm med emma.
 
en mobilanteckning: fingerprints.

är det något du saknar år 2016 som du vill ha år 2017? en fast arbetsanställning hehe.

vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas? 11 juni och 8 oktober.

vad var din största framgång 2016? att bli klar med skolan.

största misstaget? kunde eventuellt ha rört på mig lite mer :D

bästa köpet? flygbiljetten till sardinien!
 
 
nio saker jag ätit: skagenpotatis i nynäshamn, musslor på bank food & wine, hamburgare på strampen, tobias pasta med kött, våfflor med jordgubbar och grädde, tobias kött med puré & grönsaker, räksallad & kycklingsoppa, another tobias pasta med kött, tobias fisk med grönsaker. lyx eller :)
 
gjorde någonting dig riktigt glad? härliga människor i min omgivning. att se tobias första gången efter att jag hade kommit hem från rhodos. överraskningen emma talade om för mig när jag var i stockholm :)

vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2016? bada nakna, jovial och genre police.

var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? lite upp och ner, faktiskt. det mesta kring tiden på rhodos var så sjukt tungt, men efter det har det bara gått uppåt :) under hösten har jag varit så galet lycklig.

vad önskar du att du gjort mer? läst böcker, skrivit, skapat, målat, sprungit.

vad önskar du att du gjort mindre? ätit karkki :D

blev du kär i år? hehe mys
 
 
nio ställen jag mått bra på: i new jersey hos min före detta värdfamilj, hemma i lägenheten, med gänget i hangö, på havet, på villan, i södra finland på midsommar, på oliver's inn, med tobias, med härliga tjejer i åre.
 
favoritserie? skam! i år har jag sett en del serier också, brukar ju inte vara så bra på det där med tv och serier och sådant. jag har sett typ alla arne dahl, johan falk och wallander. det ni!
 
bästa boken du läste i år? har inte hunnit läsa annat än skolmaterial och min thesis om & om igen. men jag har i alla fall en och en halv oläst nicholas sparks bok som väntar på mig :)

något du önskade dig och fick? massor med sommarjobb på ollis! slalomjacka & byxor till julklapp av min bror.

något du önskade dig och inte fick? njaa ingenting som är värt att nämna.
 
 
nio saker jag firat: gabrielle & kyles bröllop, valborgsmässoafton med josefina, janinas 18-års dag, min 24-års dag, uv-party med märta, vinst med fc ollis i damjan futsal tournament, ollis firmafest, pampasveckan och villa-avslutning på luddes villa.
 
vad gjorde du på din födelsedag 2016? jag hade brunch med familjen och senare på kvällen cyklade vi till kusinfamiljen för att kalasa på skumppa och jordgubbstårta.
 
finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? mitt personliga år, not so much. hela världen däremot.. finns personer som borde avgå från sina nuvarande jobb och personer som inte borde ta emot kommande jobb. finns också en viss skräckspridande grupp som bara kunde lägga av, samt länder som kunde dra tillbaka lite av sina egna soldater från krigshärjade områden.
 
 
nio saker jag gjort: suttit med fina människor runt en brasa i augustinatten, haft skoj på afterski, sett norrskenet, flyttat till egen lägenhet, gått på colourfestival, vikarierat på högstadiet, provat på scuba diving, sett en nhl match och fått vara programvärd på den finlandssvenska blogg- och nöjesgalan.
 
vad fick dig att må bra? livets guldkorn. att köra bil med dig. att sova länge. att inte ha bråttom någonstans. att få positiv feedback. kramar. att inte stressa. att känna att jag är på rätt ställe. att chilla. att tänka positivt.
 
vilken kändis var du mest sugen på? kommer inte på någon.
 
vem saknade du? fanny som bott utomlands, tobias när jag var på rhodos.
 
 
 
nio saker att uppskatta till tusen: lediga dagar, årsfesthelger, vänner, strampens sangiakannor, blåbär med socker & mjölk, dig, att man har sin hälsa, sköna sommarkvällar, balkonghäng och kräftor.
 
de bästa nya människorna du träffade? nico & sara, sara z, linda, emelie, anna-katri, ida, frederikke, michael, marina, jenny och hanna.
 
mest stolt över? att jag har ett bra liv.
 
högsta önskan just nu? att hela året 2017 blir en dröm!
Emma Cecilia

Å, den här listan "lånar" jag av dig 😍 Puss 😘

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress