Janina Kronlund


Weekend i Nynäshamn
 
denna helg har jag spenderat i svennelandet! patrik bjöd mig till nynäshamn för att överraska världens bästa emma, och vilken lyckad surprise det blev sedan! jag hade inga problem med att inte försäga mig, och patrik lyckades också perfekt. emma anade ingenting.
 
fredagen bjöd på shopping, asiatisk mat och soffmys. emmas kompis michaela kom också över en stund. kändes verkligen så underbart att få hänga med emma igen. vi sågs senast för ett & ett halvt år sedan. saknar att ha denna tjej i mitt vardagslife ♥
 
 
på lördagen åkte jag & emma ut till torö stenstrand, snacka om drömstrand. stora, vita, runda, släta stenar så långt ögat kunde se. fick syn på några fyrar längre ut till havs. vinden blåste inte alldeles för hårt och det var bara mysigt! SOLSKEN! det om något skapar lycka. vi sökte efter fina stenar och jag gick därifrån med en rätt tung jackficka, hehe.
 
 
för att komma till stenstranden så hade vi kört igenom en sagoskog. emma stannade bilen där när vi var på väg tillbaka. bilderna ger verkligheten ingen rättvisa. det kändes verkligen som att vi promenerade i en saga :)
 
 
på lördagskvällen var det dags för middag hemma hos emmas föräldrar, härliga människor! emmas bror melker kom också på middag. så skoj att se alla, eftersom det är så länge sedan! jag har ju min egen familj och min amerikanska familj, men sedan så är detta bestämt min svenska familj :D
 
på söndagen begav vi oss ut på promenad, över tolv kilometer blev det. solen sken från en blå himmel och vi var bara allmänt lyckliga. diskuterade allting mellan himmel och jord, samtidigt som vi njöt av utsikten. blev lite taggad på att packa ihop min lägenhet och flytta till nynäshamn.
 
 
vi lunchade på nynäs rökeri vid hamnen. hade egentligen velat beställa allting som fanns på listan. räkor, fisk, musslor, så sinnessjukt gott! bestämde oss för varsin bakad potatis med skagenröra och jag befann mig i den bakade-potatis-himlen. dit ska jag gå nästa gång också!
 
(det blir två bilder från denna måltid eftersom jag inte kunde bestämma mig om den lilla kvisten i glaset skulle vara blurrad eller med i fokus)
 
 
söndagskvällen betydde taconight hemma hos patriks föräldrar, dit jag hade äran att få följa med. konstaterade än en gång att svenskar är så sjuttons trevliga människor att ha runt sig. vi lekte lite tågkrasch och plastorm tillsammans med neo. kalasade på kladdkaka & grädde. tittade på wild things sverige och skrattade i kapp.
 
hade ett så jättejättefint veckoslut och jag är så galet tacksam för att ha emma & patrik i mitt liv. lycklig för dem för att de har varandra. är så glad att allting är som vanligt varje gång jag träffar min favorittjej, även om det kanske blir mer sällan. det får vi ändra på. nu lyssnar vi alla på denna låt, robbie williams "love my life", för den kommer att påminna mig om emma & denna helg & alla våra tidigare äventyr, och om att livet är så jävla bra.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress