Janina Kronlund


Bloggdesign
igår satt jag en stund och knåpade på en ny bloggdesign, ville ha något som kändes enkelt, men ändå lite mer personligt än min förra. det är klart konstaterat att bloggkodning blev så mycket jobbigare sedan bloggesse bestämde sig för att byta kodmallarna & stilmallarna till enklare versioner. har märkt att jag tröttnar väldigt mycket fortare nu. önskar att man fick trixa omkring som förr.
 
jag ska visa skillnaden för er som kanske inte bloggar på bloggesse. de två första bilderna är den "underlättande" versionen som är i bruk just nu. den andra bilden är ett utdrag av de få kodningsmöjligheter som fortfarande finns. vad kan man säga? det var roligare förr.
 
 
emellanåt scrollar jag igenom någon specifik kategori på bloggen för att kolla vad jag har gjort tidigare under mitt liv. det är så underhållande att se vad man skrivit, vad man lagt upp för bilder, och vad man haft för tankar. att se på vilket sätt man skrev förr och hur skrivandet har utvecklats (hade en period för länge sedan då jag tyckte det var coooolt att skriva "dem" istället för "de" även om jag visste skillnaden, ei huhhu).
 
hursomhelst! insåg att jag brukat lägga ut en före-och-efter-bild när jag böt design. nu har jag ingen före-bild men en efterbild tänker jag publicera i alla fall. ungefär hälften av er som läser min blogg gör det via mobiltelefon och den andra hälften via dator. detta bloggtemplate funkade inte normalt i telefonen, så jag böt till en tråkigare, mobilanpassad design. puss på nosen!
 
Danielas Dagbok

skitsnyggt blev det!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress