Janina Kronlund


Galan 2015
årets mest särskrivna ord eller? ;)
 
under helgen ordnades galan 2015 i vasa. vart man än vände sig så kryllade det av fina människor. tillställningen var väldigt bra ordnad och allting verkade löpa på smidigt :) att galan dessutom utspelade sig i det fina stadshuset gav extra lyxpoäng. mitt sällskap bestod av emma, ludde, andré och toffe. kul att träffa en del bekanta plus att sitta och heja på att de man själv röstat på i diverse kategorier skulle kamma hem priset :) artistframträdandena var grymma och passade perfekt in. vackert, vilka talanger!
 
något jag var förvånad över var "humorn" på galan, eftersom jag inte alls tyckte den var passande. har läst en del galarecensioner och konstaterat att jag är den enda av denna åsikt. nåja, någon måste det ju vara som överreagerar, så lika bra kan det vara jag :D jag tycker ärligt talat att evenemanget var för fint för att "dras ner" på det där sättet. någon annan uttryckte sig med orden "härlig humor som lättade på stämingen" men jag tyckte inte att det var passande i denna kontext. den humorn hade med all rätt funkat på en sitz eller ett annat, mer vardagligt evenemang.
 
klart att det till en viss mån är roligt att skämta om lite det ena om det andra, men när det blir den röda tråden igenom hela tillställningen så blir det för mycket. det blev en överdos av öl, sprit och karlar och acceptansfrågor i form av att programledarna tryckte ner sig själva med avsikten att höja någon annan. a flower does not think of competing to the flower next to it. it just blooms. 
Anonym

Jag var inte själv på galan men min kompis som var där tyckte också att "humorn" var helt sjuk och sexistisk. Han sa att det var något med att programledarna hade sagt typ "Ni är så snygga så det är olagligt, tänk om det kom in några snygga poliser och arresterade er här" och att alla verkade ha skrattat utom han :') Hade varit intressant att gå på galan och se :)

Svar: Oj vad "kul" att höra att man inte är ensam om sin åsikt. Har läst så mycket positiv feedback om just programledarnas prestation så jag kände mig lite ensam här på den skeptiska sidan. Det citatet var nog bara ett bland många som i slutändan gjorde allt lite jobbigt att beskåda. Bara för att spica på lite, "att någon är så snygg så man får ägglossning" tyckte jag var så riktigt märkligt. Alla med sitt, såklart, men som jag skrev i blogginlägget så blir det för mycket när det blir den röda tråden genom hela tillställningen. Med andra ord, alla med sitt, men måtta med allt :)
JAE

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress