Janina Kronlund


Så sjung hallå, hallå, hallå, hallå
dagens träningsvärk är verkligen inte att leka med :D jag vill säga att jag inte förstår, men jag gör ju det. när man håller på med cheerleading och speciellt akrobatik eller stunter så använder man musklerna på ett helt annat sätt än man skulle göra på till exempel gymmet. idag har jag till exempel så sjukt ont i vaderna, vilket beror på sättet man studsar mellan en arab och en volt. min idrottsförsäkring för cheerleading förutsätter att man ska ha rätt utrustning (läs: skor) så hade jag skadat mig hade jag fått skylla mig själv.
 
under gårdagens raster blev jag kvar i gymnastiksalen för att göra lite akrobatik för mig själv. just denna del av cheerleadingen har alltid varit min favorit :) något man en gång lärt sig finns kvar för gott, det krävs inte många försök och knappt något mod heller för att ettutre kunna allt igen. bara att bestämma sig och bara att göra. tycker akrobatik ganska långt handlar om att bara göra, det finns ingenting som kallas våga där. bara gör, bara kör! så sjukt roligt!
alltså nej herregud vad jag älskar akrobatik. 
 
 

idag är jag jumppavikarie på världens bästa högstadieskola #cheerleadinglärare #tumbling

Ett filmklipp publicerat av JANINA KRONLUND (@janinakronlund) Mar 1, 2015 kl. 11:39 PST

daniela

alltså janina... kan du snälla lära mig att gö sådä?? :D SÅ COOLT

Svar: joo ja kan ;) bara vi har en mjuk matta o lite tid så :D (y)
JANINA

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress