Janina Kronlund


Tvåtusenfjorton i ett nötskal
gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
jag gick på årsfest, roadtrippade till popkalaset i ekenäs, njöt till tusen på weekendfestivalen, åkte till hamburg. jag köpte en matta, firade pampasveckan och lät bli att äta upp allt mitt julgodis innan årsskiftet.
 
 
höll du några av dina nyårslöften? 
jag tror inte jag gav något nyårslöfte, bara för att inte kunna misslyckas med att hålla det.

blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
 
ja! är vi gamla nu? lillis blev mami till en liten prinsessa! :)
 
dog någon som stod dig nära? 
nej, tack & lov

vilka länder besökte du?
 
usa och tyskland!
 

vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?

inget speciellt datum tror jag, men händelser. emmas barnkalas och då brandkåren stängde av skolhusgatan med fyra brandbilar för att rädda fönstret på vår balkong :D

vad var din största framgång 2014?
 
att jag fortsatte studera fast jag var på gränsen till att ge upp.

har du varit sjuk eller skadat dig? 
tränar tillräckligt sällan för att vara jäkligt skadad i flera dagar efter ett träningspass :D

bästa köpet?
 
mina matta gummistövlar! bästa köpet big time.
 
vad spenderade du mest pengar på?
hamburgresan! annars mat, ollis, inredning och räkningar. bokade och betalade också en åreresa som jag ser fram emot till tusen!

gjorde någonting dig riktigt glad?
 
mina guldklimppar till vänner (ni alla, ni vet vem ni är) och att jag fick så sjukt fina julklappar :)
 
 
vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014?
kasmir - vadelmavene
the chainsmokers - #selfie
samir & viktor - success
kaj - jåo nåo e ja jåo yolo ja nåo
martin tungevaag - samsara
anders nilsen - salsa tequila

var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
jag tycker att min glädje håller sig på en ganska stabil nivå genom åren :D
 

vad önskar du att du gjort mer?
jag vill säga att jag borde hunnit till gymmet mera, speciellt på sommaren, men jag prioriterade att leva och jag levde fullt ut så mycket jag kunde, så för att vara helt ärligt kan jag inte önska det. jag önskar istället att jag hade druckit mer vatten istället för limsa och saft.
 
vad önskar du att du gjort mindre? 
jobbat. faktiskt. gått över gränsen rejält fast jag gjort allt för att hålla mig under inkomstgränserna och till och med tagit till åtgärder för att minska inkomsterna för 2014.

hur tillbringade du julen?
 
hemhemma med familjen
 
 
blev du kär i år? 
pikulite

blev du tillsammans med någon?
 
näe

favoritprogram på tv?
 
jag ser fortfarande typ aldrig på tv, men i år har jag i alla fall sett halva säsongen av paradise hotel! annars gillar jag shark tank och say yes to the dress. haha

bästa boken du läste i år?
 
allvarligt talat så har jag bara läst en bok i år och den har jag inte ens hunnit läsa ut ännu. skriven av nicholas sparks, såklart.
 
 
största musikaliska upptäckten? 
john legend, sam smith och martin tungevaag
 
något du önskade dig och fick när du fyllde år? 
en gummibåt! pretty life!
 

något du önskade dig men inte fick?
 
en igloo-stol ;) nej men jag tänkte börja införskaffa dem, en i taget kanske. det är aldrig rätt tid att köpa dem (finns alltid någonting som man behöver mer, eller rättare sagt, faktiskt behöver) så det är bara att yolo och swipa kortet ungefär.
 
vem saknade du?
emma
 
 
vad gjorde du på din födelsedag 2014?
jobbade från åtta till fyra, wohoo

vad fick dig att må bra?
de fina, fina människor som jag är omringad av
 
 
vilken kändis var du mest sugen på? 
det är väl alltid samma kille? chace crawford
 
största misstaget? 
no regrets!
 
hur skulle du beskriva din stil år 2014? 
mer classy på jobbet, chill på ollis och som en uteliggares i skolan
 
 
de bästa nya människorna du träffade?
victoria & hennes gäng från södra finland! annars måste jag också nämna sonja, som jag egentligen träffade i december 2013, men började hänga med först på våren :) bara guld!
 
Miljoon

Va kivat du haft de ;) Du är nog guld du! <3 snart ses vi!

emsie

hahahahah fnissa högt åt "say yes to the dress" :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress