Janina Kronlund


På Centralsjukhuset
åkte in till hälsovårdscentralen, där väntetiden var jäkligt kort. skönt att det var den vägen för en gångs skull, tror faktiskt inte att det hänt mig förut. en sköterska tog mitt crp värde, som gick på över 200. denna söterska fnissade till lite när jag sa aaa, i hennes asikte kunde jag läsa "oh shit". nästa läkare började fundera på mononucleos och i pappret skrev han att min hals ser ovanligt ful ut. hahahah. han skickade vidare mig till akuten.
 
efter att ha blivit pumpad på fem rör blod fick jag ligga i en korridor och vänta ett tag. en till doktor gjorde sin utvärdering och sa att jag troligtvis blir kvar här till måndagen. i 2 dagar har jag ätit dåligt så självklaaart hittade de ingen ådra att sticka i. fjärde gågen gillt, nu ligger jag i dropp! 
 
plus med allt detta är: fick en rosa pyjamas, är ensam i mitt dubbelrum, har både tv och wifi, sängen är skön, personalen är underbar, det är tyst och chill på den här avdelningen :) vet ju att jag inte svävar i fara på nått sätt utan de kommer återställa mig hehe. minus är ju självklart att jag alls blivit sjuk. tur att detta inte hände i usa, shit damn vad dyrt det hade blivit. fast i guess, ifall man inte varit sjuk på 3,5 år så måste man väl slå på stort när sjukdomen är back in business!
Pappa

Krya på dej, det tar säkert några dar att bli kry, nya tag nästa vecka... vi får ta dina planer nytt alla kompisar väntar på ditt tillfrisknade

Anonym

krya på dig snabbt. hugs. ; )

Josefina

Krya! :) <3

Olle

Vet hur de känns har just haft samma!! Som tur gick de över fö mej på bara en vecka som tur, kan vara i en månad om man har otur :/ Hoppas på de blir bra snabbt !!:)<3

daniela

krya<3

Julia

krya på dig massa! styrkekram :)

Svar: tack <3 :)
JANINA

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress