Janina Kronlund


Washington D.C
den här helgen spenderades tillsammans med min värdfamilj i huvudstaden washington i district of columbia. nämn något jag inte sett.. vi har sprungit runt som tokar för att hinna se precis allting på tre dagar. hoppas ni förstår att jag väljer att inte publicera så mycket bilder, håller dem hellre privat med familyn istället :) är lycklig som fick en så bra värdfamilj! känner mej glad efter att umgåtts med dem en hel helg, och är hemskt tacksam för att min värdmamma tog med mig på den här weekendtripen.
 
 
DAG 1
vi såg supreme court, viktiga vita hus som jag inte kommer ihåg namn på, vi gick på en tour i the capitol building, såg massa monument, kollade en del av naziutställningen innan den stängde dörrarna för dagen, promenerade hur mycket som helst och på kvällen åt vi ute på en italiensk restaurang.
 
 
DAG 2
eftersom vi inte hann med allt dagen innan så gick vi på fler intressanta naziutställningar på holocaust museumet och kom ihåg allt det hemska som hände i europa under nittonhundratalet. alla bilder på koncentrationslägret auswitch-birkenau var sig lika, tom känsla att stå och kolla på bilder med människor, och att komma ihåg hur det såg ut på samma plats flera, flera år efter (polen 09). 
 
vi besökte national history of air and space museumet: kollade på flygplan som bröderna wright konstruerat, beundrades över hur små grejer de skickade upp de första människorna upp i rymden med. de kunde knappt röra sig i kapslarna. vi besökte arlington cementery med bland annat den okände soldatens grav, samt kennedy familjegraven. 
 
kvällen spenderades i en stadsdel som kallas för georgetown och jag tyckte det var gorgeous. himla mysig stad! vi köade en god stund för att komma in på dc cupcakes som de gör en tv-serie om.
 
 
DAG 3
vi såg the white house som i verkligheten var sååå mycket mindre än jag förväntat mig. vi besökte två museer: natural history med dinosaurier och grejer, samt american history med intressanta föremål från usa:s historia (första appledatorn, videokamera man filmat 9/11 med osv). vi åkte och kollade på georgetown university och sen åkte vi hem.
 
daniela

vitsi man blir avis, du ha som fått uppleva så mycke där!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress