Janina Kronlund


Valborgsmässoafton
igår tänkte jag och emma "shit, det är ju den här helgen man firar valborg!". så vi satt ute i solskenet och njöt av varsin drink och tänkte att vårt valborgsmässofriande var rätt lugnt i år. sen kom vi på att man nog egentligen firar på måndag. så ikväll ska vi ut & äta tillsammans med de svenska tjejerna som bor här runtomkring! tror det blir jag, emma, sandra, dannielle, rebecca och förhoppningsvis några andra tjejer som jag inte träffat innan.

tänkte berätta om valborgsmässoafton till min värdfamilj men jag visste inte riktigt hur jag skulle förklara. fick söka på wikipedia. man trodde häxorna flög iväg för att festa med djävulen den sista april, så man tände brasor för att försöka få häxorna att fatta eld. fast det är helt okej att inte ha någon aning om varför man firar, bara man firar. haha
förra året hade vi förfest hos fanny, GLADA VAPPEN hörni!
EM

hahahah sökte också på wiki! såg att ni säger VAPPEN. hahaha döör! :D (trodde dock att det bara var sverige om hade valborgsmässoafton, för att det var kungens födelsedag - pinsamt, lite, men jag känner att vi är förbi den gränsen så nu kan du få skratta så mycket du vill! :D)

cherie

tror att man firar att sommaren första riktiga vår månad kommer eller na sånt? nått sånt talade dom om på dagis iaf. hehe

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress