Janina Kronlund


New York on my own
idag åkte jag ensam in till city, har promenerat från port authority till times, till 5:e avenyn, till 33:e gatan, vänt om och gått till central park på ca 59:e gatan, gått genom central park, gått en bit på 8:e avenyn, gått tillbaka till 7:e och fortsatt ner till times square. tog mig cirka tre timmar, men självklart gick jag in i klädbutiker längs med femte. :D ritade en karta för säkerhetsskull *här*

alltså jag känner mig inte längre som en turist i new york, men det känns såå turistigt att plocka fram kameran och ta foto på typ allt och inget. allt för er skull haha (;

















jag älskar hästdroskorna i stadsbilden! men, det fanns massa människor som protesterade emot dem med skyltar som verkligen fick i alla fall mig att tänka efter. det var en bild på en häst som blivit påkörd och texten vila i fred, samt en bild på en häst som skadats av en bil. dessutom visades det en bild på var hästarna påstås bo. hur kul kan det vara för en häst att bo mitt i stan, att gå omkring på asfalten varje dag och inte slippa ut på ängen? det är ju synd om hästarna, men finns inte mycket man kan göra. protestera, men det är sådan turistfälla att det inte kommer hjälpa med protester. jag tycker synd om hästarna samtidigt som jag tycker att hästdroska är sjukt mysigt. svårt.





















sedan träffade jag monique, anne och ailyn, vi satt på times-trappan och väntade på benita och laura (sen tog vi bussen hem)






i love this city :))
carroo

det är jävligt synd om hästarna med tanke på att deras hovar&fötter inte är gjorda för att springa på asfalt. värst är ju att hästarna inte skrittar fram utan travar, vill inte ens tänka mig hur slitna skor och hovar stackarna har. så att bo med alla avgaser... usch :(

Anonym

fina bilder <3

Sofia

gud vad jag är avundsjuk på dig som får vara i Usa! En dröm för mig, sku absolut vara att flytta dit. :)

Anonym

är SÅ avis!

sonya

OMG SICK JANINAAAAA underbara bilder!!! :D sjukt, domdär höstbilderna vid nån sjö, ettpar av mina favoriter (bara på detta inlägg) :D hjärta!

Anonym

mina favoriter e å höstbilderna, hjärta!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress