Janina Kronlund


Ishockey och gårdagshistoria
Shit vad klockan är mycket! Nå, som tur har vi ännu påsklov imorgon, så det är ju egentligen ingen panik. Haha, damn vilken kväll det blev igår! Eller dag, om man ska ha det helt preciserat. Klockan fem befann vi oss hos Gabi för att kolla matchen, som Sport tyvärr förlorade. Men det är historia nu, så get over it och sluta gråta, det kommer en chans nästa år igen (hoppas jag, en fågel viskade i mitt öra att ligan kanske inte kommer vara öppen, medan andra säger att den kommer vara det varje år nu.. okej hursomhelst!). Dessutom blir det ju "stor feeest" på torget på tisdag, ALLA DIT och fira att Sport vann Mestis!

Nä jag måste skriva dethär ännu, sådär lite som försvar. Ässät har spelat en urusel säsong, och de vann med nöd och näppe över Sport. Hallå, vem är det som spelat i Mestis, vem är det som spelat i ligan denna säsong? Just det! De var jävla glada och stolta över att de vann över Sport, men borde det inte egentligen ha varit en självklarhet? Det är som att mitt A-seniorlag skulle tävla mot B-juniorer..? Pinsamt om de hade förlorat. Gillade dock Tamminens utbrott gentemot reportern i tv, hoppas det kommer fler av såna slag, väldigt underhållande. Dessutom har han ju rätt; två matcher var domarna så innihelvetes orättvisa att Sport egentligen hade kunnat vinna dem matcherna om domarna varit annorlunda. Tamminen gick ju, som inte helt okänt, till attack mot domarna och fick en massa böter för det. Därav;



"kollekt - Tamis böter till betalning"
en kruka gick runt och dit stoppades pengar




Matchen kollades alltså hos Gabi, det var
jag, Kitty, Lill, Eve, Gabi, Linnéa, Renate, Tony,
Ellen, Ellu (?) och senare kom även Jemina



Lill, Nate, Kattin, Eveve, T-S



söötin



okej här såg jag ut som en fisk,
men vi bjuder på den med eve ändå! :D



kit & ev



min dresscode var rödvitsvart, försökte ge dem lite tur men neej :/
röda shoes med vita band körde jag också på.





sen drog vi vidare till Mirwa, dit kom även några
av hennes kompisar, samt Charlie, Emilia, Mikk & Frida.



Lill - "I'm on a boat"



lil & nate



jag & emilia, kvällens sista bild..

Sen hamnade vi ännu vidare; jag, Kit, Lil, Nate, Gabs & Ellen!
Till slut slocknade alla, men jag såg iallafall soluppgången =)
Jag & Kitty kom hem någongång på morgonkvisten, haha,
aldrig har jag kommit såhär sent hem tror jag. (;
emiiliaa

svar: aijaa roliga minnen ;D

nå nej nåmen:D

cherryy

Massa som vart verkligen skitförbannade efter matchen. Men hey, dom borde vara glada istället- dom kunde lika gärna gett upp efter tredje målet och bara let it go, men dom fortsatte spela ordentligt iaf enda till slut.

Till och med jag som int följt med hockey länge så fattar att bara att de vann mestis var stort. Och ässät skulle inte haft fans till vasa med om inte det skulle bli tuffare tag att spela mot sport. Liksom varför utmana om det vore en självklar seger?:D

katrinav

ellen kom å ti ahokas ;DD

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress