Janina Kronlund


Soliga dagar.
jag tycker om när livet är roligt. när det händer saker, när man träffar människor, när man gör någonting man inte gör varje dag, när man går på evenemang eller när man skapar ett litet äventyr. förstås. förstås tycker jag om när livet är kul. att ta vara på små saker i vardagen. att känna att jag lever.
 
men det är inte varje vecka det finns ork/resurser/lust till att göra grejer. vissa veckor går man hem efter jobbet och gör absolut ingenting. och det är alldeles okej. sådana veckor känner jag att det är okej att känna att veckoslutet verkligen är veckans pärla. jag har ett sådant jobb som ger mig lediga veckoslut.
 
det finns ju de som säger att livet borde vara så roligt att man inte lever för veckosluten. jag vet bara inte hur man ska leva upp till det? jag tycker det går finfint att jobba, fixa ärenden och "göra tråkiga saker" (typ betala räkningar, tvätta, städa osv) i veckan och så är allting gjort till veckoslutet, då jag är ledig och får göra vad jag vill. njuta av att jag är ledig. känna att de där lediga dagarna är min veckas två pärlor. göra absolut ingenting, utan någon stress inför att jag borde göra några ärenden.
 
bara det. det är helt okej att emellanåt leva för sina veckoslut.
 
 
jag roadtrippade ner till södra finland på fredagskvällen och upp till vasa igen på söndagseftermiddagen, så egentligen hade jag inte så mycket mer fritid än lördagen och några söndagstimmar. det allra bästa var väl ändå att få vakna i min egen säng (long time no see, har inte sovit i den på flera månader). med världens bästa person förstås.
 
vi lunchade på restaurang kw och ifall någon är påväg dit så tänkte jag bara berätta att sik-med-risotto-portionen var svingod. skulle absolut kunna beställa den igen.
 
 
på lördagseftermiddagen besökte vi linda och miika, åt glass, krafsade hundar och beundrade deras chillande bebis. mys! jag satt i en och en halv timme och väntade på access till en webshop som sålde festivalpaket, men allt det jag ville ha hann sälja slut innan jag fick tillträde till webshopen. äsch.
 
 
på kvällen åkte vi till nico och sara som ställde till med värsta tacokalaset. sjukt gott, jag menar, tacos kan aldrig gå fel. det enda som kan gå fel är väl ketchup i tortillaplätten men det är sedan en helt annan story :D
 
 
igår kastade solen sina sista strålar över de ståtliga höghusen på strandgatan när jag var på väg till fanny och hennes nya lägenhet för lite témys. hämtade med mig två bakverk från aroma och hade en riktigt mysig kväll. kom hem alldeles för sent, somnade alldeles för sent och var alldeles för trött när väckarklockan hälsade godmorgon med tisdagsmorgonens alarm.
Danielas Dagbok

"bara det. det är helt okej att emellanåt leva för sina veckoslut."

THIS.

Svar: NÅ VISST!!
JANINA KRONLUND

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress