Janina Kronlund


Strampen brunch.
 
strampen satsar på vardagslyx och dukar upp till brunch om lördagarna. förra lördagen hade jag och milja brunchdejt och det var vi minsann inte de enda om. först funderade vi på om vi skulle vänta, men sedan gick vi glatt och ställde oss i kön.
 
det fanns allt från bröd & pålägg, skagen och sallader till hälsoshottar, paj, yoghurt, ägg & korv och croissanter. vanliga människor plockar fint på sin tallrik och går några omgångar, men sedan finns det sådana som mig som kör lager-på-lager metoden och fyller tallriken till bristningsgränsen. well. till efterrätt fanns det ostar, morotskaka och brownie. karkkiråttan inom mig jublade av glädje :D
 
men konceptet brunch! är. så. himla. bra. istället för frulle eller lunch så kör man en kombinerad brunchdejt med en viktig person och kickar igång sin dag på ett alldeles utomordentligt sätt.
 
 
Julia Holmqvist

Men wow vad det ser gott ut!! fanns det mycket alternativ för vegetarianer? Jag ska absolut testa på det i vinter! :)

Svar: fanns massa gott! :D men jag vet inte riktigt om jag vågar påstå att det fanns många vegealternativ, det beror ju på vilken vegelevel man befinner sig på. t.ex. om man äter skaldjur, fisk, ost och ägg så skulle jag ännu rekommendera den här brunschen men om man inte äter det så skulle jag inte gå dit :) fast som med det mesta så måste man gå dit och prova själv innan man helt hundraprocentigt kan slå fast en åsikt :D
JANINA KRONLUND

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress