Janina Kronlund


Mat på Mitsis.
 
mitsis alila är ett hotell som inte erbjuder annat än all inclusive-semestrar så vår vecka där blev till åtta dagar av att äta så mycket vi orkade :D varje dag serverades frukost-, lunch-, middags- och nattbuffé (lunchbuffé ovanför på bilden till vänster). en crêperia med både saltiga & söta crêpes var öppen från morgon till kväll, perfekt som snacks eller frulle. det går omöjligtvis att äta frukostbuffé varje dag. 
 
 
förutom bufféerna så finns det en massa olika restauranger på hotellet: grekisk, italiensk, asiatisk & sushi, mexikansk, grekisk meze & skaldjur, pita, hamburgar och crêperie. vi provade de flesta och jag har ingenting dåligt att säga om dem. eller ja, kanske. den mexikanska restaurangen serverade en sangria som hade för många alkoholprocent för min smak :D
 
här ovan är två bilder från den italienska restaurangen som vi besökte två gånger under veckan. kunde inte sluta sprudla av glädje när jag fick en så fantastisk skaldjurspasta. 12/10 would recommend.
 
 
det fanns flera vanliga barer, men också en champagnebar (ovan till höger), vinbar, nattbar och beachbar. till vår (?) glädje så serverades normala drycker i barerna, vi hade varit förberedda på att sortimentet kunde bestå av endast lokala sorter. men så var icke fallet!
 
beachbaren besökte vi varje dag :D på stranden fanns också en stenugn där en kille bakade pizza efter pizza. perfekt snack att hämta en slajs då och då. om man orkade kunde man önska hurudan pizza som skulle göras, men lättast var det att bara sno åt sig en färdig slajs. i beachbaren fanns också glass i stora lass haha. perfekt för barn (fanns en helt egen avdelning med en stor barnpool och rutschkana så man såg knappt av några kids) ifall någon blir taggad på att åka hit med sin familj. passar både vuxna och familjer.
 
 
min favorit ❤
 
 
vänstra bilden uppe visar ett plock av middagsbuffén, fanns så mycket att välja att man fick springa sju gånger. mycket lokala grekiska rätter som jag ätit tusen gånger innan (jobbade alltså på rhodos för två somrar sedan) så för min del var jag lite besviken på buffén. jag hade väntat mig mer. men det var gott ändå! pluspoäng åt killen som stod och slängde ihop musseldrömmar, stod i kö en god stund för att få några magiska musslor.
 
resten av bilderna summerar väl våra kvällar ganska bra :D kaffe och drinkar efter middagen, härliga servitriser och bartenders och grymma liveshower med soft musik. soft feelis helt enkelt.
 
 
sist men inte minst, hamburgarrestaurangen! blev väl ett besök eller tre :) gudomliga fries och svingoda mozzarellastickor. burgaren var också okej (hehe jag har ätit godare burgare men sedan så är jag också ganska kräsen). det som vi gillade med hamburgarrestaurangen var att man inte behövde boka bord utan att man kunde gå dit precis när man ville.
 
vi trodde ju att det skulle vara smart att äta en hamburgare på eftermiddagen för att stilla den värsta hungern, men det slutade bara med att vi fick skippa restaurangen vi hade bokat till den kvällen för att vi var så mätta :D så kan det gå när man överskattar sin förmåga att orka äta.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress