Janina Kronlund


Kontrast.
i fredags åkte jag ut till skärgårdens tystnad. den nya villan är nästan klar och om vi har riktigt tur så kan vi värma upp bastun för första gången nästa helg. som jag väntat! jag har valt kaklen och fått välja färgvärlden (kan man översätta värimaailma till färgvärld? färgsättning är en gnutta intetsägande) och det blev så sjuttons fint. jag ska ta bilder när allt är klart!
 
något som däremot är klart är nya villans loft och där sov jag så gott, faktiskt så gott att jag överväger att flytta dit helt och hållet. hehe skämt åsido. på lördagen gjorde vi upp en liten brasa och grillade korv. senare på lördagskvällen spelade jag musik inför ett fullsatt oliver's inn och livets kontraster blev så himla tydliga.
 
 
// archipelago friday! our new summer house (which is actually an all around year house) is almost ready and if we're lucky we might warm up the sauna for the first time the next weekend. oh how I've waited! I've chosen the tiles and the colouration is perfect. I'll take pictures when it's done. something that actually is done is the raised loft area where I slept so well I could consider moving in. on saturday we made up a fire and grilled sausages. later that evening I was dj:ing in front of a full house at oliver's inn and the contrasts of this life became too clear.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress