Janina Kronlund


Summer came early.
herrejistanes vilken månad! may has never been so good. vi har haft så många soliga dagar i sträck att jag börjar tro att det kanske aldrig förut hänt i finlands historia. ni vet det där normala, när sommarn brukar vara i två dagar och man får panik med att klämma in alla sommaraktiviteter på en och samma helg. nu har det varit konstant fantastiskt väder fyra veckor i sträck, what. (måste naturligtvis dokumentera detta så jag kan drömma mig tillbaka till detta goodlife i framtiden)
 
 
maj bjöd också på lite sjukledigt för min del, eftersom jag hamnade in på sjukhus efter en helg då jag grät sju års tårar och när jag förmådde mig stiga upp från liggande läge så gick jag som quasimodo. nåja, några dagar senare, tre lappade hål i magen och en blindtarmsdel fattigare så skickades jag hem från sjukhuset och har fått rehabba mig själv i lugn och ro. tack till mamma & pappa som varit mitt stöd och gjort allt för mig, ni är guldvärda ♥
 
vardagen kommer sakta men säkert emot och det ska bli skojigt att få gå på jobb igen på måndag. jag har varit tvungen och avboka hela mitt liv. hade så sjukt mycket planerat att jag nästan tror ödet ville sätta stopp på mina planer. kanske ödet visste att det hade blivit för mycket, vem vet. samtidigt har det varit skönt att verkligen vila ut. inga måsten, förutom att komma ihåg att sluka piller för mina antibiotikakurer stup i kvarten. rehab fullt ut, långsamma dagar och långsamma promenader.
 
nya krafter och nya tag, välkommen juni ♥
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress