Janina Kronlund


Midsommar i Gustavs.
midsommaren firades in i åbo skärgård i helt sjuttons bra sällskap. jag, tobias, fridde & benne, daniel, ludde & neea var bjudna till en stuga där henkka & teresa agerade värdpar. jag åkte ner på torsdagen efter jobbet och kom precis tillbaka upp till vasa. härligt att köra ensam med musik eller podd som underhållning :)
 
om inte maj hade bjudit oss på så galet fint sommarväder så hade nog årets midsommarväder varit en total besvikelse. nu kändes det mest mysigt och i allra högsta grad absolut okej att fredagen var regnig & ruskig; media gick till och med ut och uppmanade folket att inte bege sig ut i havets grymma vågor alls.
 
på fredagskvällen gick jag & fridde i bastu och under den tiden hade hela världen lugnat ner sig.
 
 
alltså, att få vakna så här! med min favoritperson. svårt att slå. nu är jag ännu mer säker att jag vill bygga upp en liten stugby på villan. tänk hur mysigt det skulle vara med en rad små kojor att inkvartera alla vänner i.
 
 
bia & ludde stod i köket både på fredagen och lördagen. inte oväntat så blev det himmelskt båda gångerna, denna duo borde inte fundera längre utan bara öppna restaurang så fort som möjligt. klar succé. remember where you heard it first.
 
på fredagen var det nypotatis, fisk, sillar, räkröra, hemlagad (galet god) bondost, sallad och allt som hör det till, medans vi fick gourmethamburgare på lördagen. pricken på i:et blev några såser från jävla sås bolag (länk), sjukt goda. tipstips!
 
 
om man i framtiden googlar finlandssvensk midsommar definition så är det nog denna bild som kommer upp. segelbåtar, skeppshundar, finska flaggor och mumin - bara skumpan som fattas :D
 
 
på lördagen gjorde vi en utflykt till en närliggande hamn, där vi kollade på båtar, klappade hundar, drack kaffe och spelade minigolf. det fanns några små stugor till uthyrning och jag skulle gärna bo en vecka i en sådan. halmstråtaken tycker jag är fantastiska och i alla fall just nu så älskar jag allt som är mörkt - typ mörka stugor, mörk bastu and so on, ni vet.
 
tack till alla inblandade för en riktigt lyckad midsommar och tack för många bra diskussioner ♥ det här blev redan min tredje midsommar med fridde (plus bia, benne & ludde såklart) och hur skojigt är inte det! vi ser igen :)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress