Janina Kronlund

Den perfekta möhippan.
det här inlägget har jag pantat på så sjuttons länge, men idag är det officiellt bröllop i finland så idag kan jag äntligen trycka på publicera. gud så härligt! för tillfället befinner jag mig alltså på bröllop i östra finland, men vi ska köra en throwback till vintern.

den perfekta möhipppan ägde rum under ett förlängt veckoslut i januari, eftersom vår världens finaste anniina skulle gifta bort sig i las vegas i februari. alltså oj så vi hade planerat!! och när vi hade planerat så hade vi tagit precis allting i beaktande, typ att stänga platstjänsten på snapchat så att lillis inte skulle se att hennes syster befann sig på min adress och därmed skulle börja misstänka något :D

biljetterna bokades i god tid på hösten och det gick praktiskt till att dela på alla kostnader genom att slå in vem som skulle betala vad på appen weshare by mobilepay där det också finns en chatt att diskutera i. denna app använde vi även under resan, t.ex. om vi åkte taxi så slog vi in informationen efter att en av oss betalt. man kan hela tiden i realtid följa med hur mycket pengar man kommer få/är skyldig andra. på resans slut tryckte vi bara på betala, så fick alla sin bit av kakan. sjukt bra app!

natten mellan torsdag och fredag började vi köra ner mot huvudstaden. på morgonen anlände vi till vanda och åkte hem till lillis, där vi kalasade på skumppa och gav henne en liten stund för att packa väskan. med ögonbindel fick hon följa med i taxin till flygplatsen, där vi bad kontrollanterna att inte berätta vart vi skulle. försökte lura henne att vi var påväg till lappland och hade bett henne packa med skidglasögon haha.

hotellet i amsterdam hade vi förstås bokat i tid. vi valde att bo lite utanför stan för alla hotell inne i stan såg så sjaskiga ut. vi bokade två rum med dubbelsängar, intill varandra såklart, så att vi kunde springa mellan rummen hela tiden. xo hotels west park eller något liknande hette stället som vi valde. var grymt nöjda, det var lätt att ta sig runt härifrån.

alltså titta på våra outfits!!!! jag älskar dem! de blev verkligen så sjuttons bra! lillis älskar harry potter så i ett rätt tidigt skede blev det klart för oss att vi skulle köra på harry potter-tema. alla skaffade stövlar/knästrumpor, en kjol och en skjorta själva.

resten av våra accessoarer beställde vi faktiskt från wish, haha, självklart flera månader på förhand. vi hade en lång, svart kappa som vi tryckte upp våra logon på (dem gjorde jag snabbt på datorn, fanns ju tusen hp-fonter att ladda ner), bridesquad i guld (gryffindor) och bride to be i silver (ravenclaw). de blev så sinnessjukt bra. sedan hade vi slips men också halsduk och vantar eftersom det var vinter. vi gick oftast med jackorna under våra kappor. men om vi var nöjda? det blev bättre än planerat!

en av eves bekanta dj-mammor rekommenderade oss att äta på restaurangen mama kelly och wow vilket ställe! allt gick i rosa! det var så fint och vi trivdes till tusen :) fanns bland annat kyckling, kött, hummer, ostron och risottos på menyn. vi hade bokat bord långt på förhand och fick verkligen super service.

självklart turistade vi så gott vi hann, så vi besökte iamsterdam skylten. eftersom vi hade sjukt mycket att göra och alldeles för lite tid så hoppade tyvärr vi över mycket. om jag i framtiden åker tillbaka så vill jag absolut se anne franks hus samt åka kanalbåt. helst på kingsday.

vi hade råkat pricka in oss på tulpanens dag! bästa dagen att vara i amsterdam? vi besökte ett torg som kryllade av människor. titta så fint det ser ut. här fick man gå och plocka tulpaner åt sig.

åååh dessa fina och bästa girls!! älskar er och är så sjukt tacksam över att ni finns och alla äventyr vi varit med om ♥ SIST MEN INTE MINST! det minnet som lever längst, en liten film som jag filmade under resan och sedan klippte ihop. kom ihåg att byta till den bästa filmkvalitén så att ni inte kollar på grynostkvalle :)

Josefina

Vilken härli video! 😍

Danielas Dagbok

Alltså HUR satsat, ser så najs ut!!