Janina Kronlund


Årsresumé 2017.
sedvanligt så är det dags att svara på årslistan, denan gång årsmodell tvåtusensjutton! har svarat på denna lista i urminnestider, det går att gå tillbaka i arkivet och se hur tiderna har ändrats :D för några år sedan kände man inte någon som fick barn och nu är det typ varannan bekant.
 
dessutom fyller min blogg tio år detta år, så vi kan lätt påstå att tiderna ändras. förra året lade jag till några punkter med påståenden som hänger ihop med nio bilder, så jag fortsätter på samma i år. letsduuthis hörni.
 
 
nio enligt instagram: jamen passligt spännande när så många är selfies :D om ni går in på min insta @janinakronlund så ser ni att jag egentligen inte ens lägger upp så sinnessjukt mycket bilder på mig själv hehe. anyway! julmarknad i tallinn, firmafest med ollis, new york, fyllde 25, hannes&sandras-examensfest, new york, femtioårskalas, pool life good life och 2017 som firades in i ruka med den bästa personen samt norrsken.
 
gjorde du något 2017 som du aldrig gjort förut? jag fick en fast anställning, åkte utomlands med tobias, åkte slalom i alperna, blev gudmor och fastnade för microblading.
 
blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? jaaa!!! emma & patrick, isabelle & filiph, nico & sara!
 
dog någon som stod dig nära? min farfar åkte till himlen i år ♥
 
 
nio ställen jag besökt: manhattan, ingå skärgård, stockholm i juli, chris stuga, zermatt, ruka, stockholm i augusti, tallinn och tankar.
 
en mobilanteckning: tobias subway: ost oregano, american steakhouse, pepperjack och aura, sallad gurka saltgurka rödlök några jalapenosar, vitlöksdressing, peppar
 
är det något du saknar år 2017 som du vill ha år 2018? mera spänning och någonslags passion mot någonting som ännu är okänt
 
vilket datum från år 2017 kommer du alltid att minnas? 13 april
 
vad var din största framgång 2017? att vara kung på jobbet.
 
största misstaget? kunde väl försöka spara lite mera pengar haha.
 
bästa köpet? flygbiljetter! zermatt, new york, stockholm. ingenting gör mig lika lycklig som att flyga.
 
 
nio saker jag ätit: har ätit grymt mycket sushi i år. därför finns det inte heller lika mycket matbilder, för de skulle alla se så likadana ut hehe. nej men jag har även haft grymma förmåner: har fått äta lunch på stan fem dagar i veckan. galet. revbensspjäll på strampen, saluhallssallad, den berömda skagenpotatisen i nynäs, kräftor, gräddtårta, räksallad, sushiiii, sallad (och en massa pasta) på 1hk, och låt oss icke glömma penthousepizzan.
 
gjorde någonting dig riktigt glad? mina fina vänner. tobias. alla kids som föddes till vänner. många fina kunder. bra musik.
 
vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2017? alltså skäms, jag var tvungen att öppna min spotifylista va sjutton för att kolla. koukou move (sasha lopez), without you (avicii) och more than you know (axwell ingrosso).
 
var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? jag har haft ett sådant sjukt flow på glädje som gått upp flera år i sträck, men i år gick det faktiskt lite neråt. tobias har jobbat i karis sedan sommaren och det har varit så sjuttons tungt att jobba till fem, komma hem till en tom lägenhet, göra mat för en person och samtidigt titta på mörkret utanför. nä, jag behöver mer äventyr, sol, glädje och tobias.
 
vad önskar du att du gjort mer? läst böcker, skrivit, skapat, målat, sprungit. orkar inte ens ändra från förra året, det där skrev jag redan för ett år sedan.
 
vad önskar du att du gjort mindre? ätit karkki, samma gäller här :D
 
blev du kär i år? jag blev kär för så länge sedan. i början av tvåtusenfjorton faktiskt.
 
 
nio ställen jag mått bra på: i new jersey hos min före detta värdfamilj, hemma på balkongen, på villan, med dig, med mina olliskollegor, med familjen, på toppen av ett snöklätt berg, hemma, med en glass i min hand.
 
favoritserie? tvåtusensjutton kollade jag två säsonger av blindspot och kanske åtta avsnitt riverdale.
 
bästa boken du läste i år? har knappt hunnit läsa. skäms.
 
något du önskade dig och fick? massvis av saker från min julklappsönskelista :) stort tack!
 
något du önskade dig och inte fick? en halsduk, stora önskningar här :) 
 
 
nio saker jag firat: emmas födelsedag, pampas nationaldag, min morbros femtioårsdag, midsommar på villan, min tjugofemårsdag, onsdag, danielas tjugofemårsdag, liams dop och nyårsfest.
 
vad gjorde du på din födelsedag 2017? jag var på jobbet och på kvällen så åt jag middag på seglis/gustav wasa tillsammans med familjen. ojjettä vilken dröm det var.
 
finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? att bo tillsammans med tobias, som jag skrev tidigare så har jag haft tråkigt ensam.
 
 
nio saker jag gjort: gått på musikal, dansat på ollis, varit på en mysig firmafest med olliscrew, varit på en riktigt stor firmafest med danskecrew, läst bön på dop, lagat mat, njutit av livet, kalasat på stranden, ätit gott.
 
vad fick dig att må bra? livets guldkorn och att tänka positivt. många fina vänner. du.
 
vilken kändis var du mest sugen på? alltså att vara sugen på någon kändis är knappast riktigt min grej.
 
vem saknade du? hahah alltså hujedamig vad cheesy, men alltså, tobias när han är borta. lol :D
 
 
nio saker att uppskatta till tusen: att handla stora lass, spraytan och supboard, hundar, pizza, att sova länge, att sitta vid en eld, uteserveringar, årsfester och solsken.
 
de bästa nya människorna du träffade? sanni & angelina, hehe båda på jobbet.
 
mest stolt över? att jag är bra.
 
högsta önskan just nu? att hitta bra flyg till någon drömmig destination.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress