Janina Kronlund


En helg i Karis.
på fredagen gick jag några minuter tidigare från jobbet för att hinna till resecentret där jag hoppade på en buss till seinäjoki. kände mig sjösjuk under halva färden på en timme & tjugo minuter. finns det något färdmedel som absolut inte är min grej så är det buss och kryssningsbåtar (typ sverigefärjor där sällskapet vill festa, åker aldrig på sådant på grund av att jag helt enkelt inte står ut. typ bussresor till åre där sällskapet vill festa, jag sover hellre i någon vrå och försöker genomlida färden).
 
 
helgen i karis gick vackert. på lördagen fick jag följa med linda, miika, olivia, kodde & kastor ut på skogspromenad. så mysigt! skönt att röra på sig i härligt väder, laddade upp inför kontrasten att sitta i en halvdunkel tågkupé på söndangen. det blev middag hemma hos tobias föräldrar med hans bror & flickvän och till kaffet kom även hans farmor, fina människor allihopa ♥
 
på kvällen tittade vi på melodifestivalen hemma hos johan :D årets pampaslåt spikades direkt samir & victor drog igång med shuffla. det var sedan där det, tror stenhårt på denna. bara att slipa runningmannen så kör vi. söndagen bjöd på kaffe hos nico, sara & dominic och sedan brunchade vi tillsammans med chris på ett hotell i ekenäs. när det blev dags att hoppa på tåget tillbaka till vasa så ville jag ingenting annat än att bli kvar i raseborg.
 
Ida

Blir också åksjuk i buss och sjösjuk på gungande båtar, åksjukepiller har varit räddaren i nöden flera gånger! Gör en dåsig och trött och man måste se till att man inte behöver köra efteråt plus att jag tror man inte kan blanda med alkohol? men många gånger är det ändå värt det om man slipper illamåendet :)

Svar: tror jag kanske tog sådana när jag var yngre men sedan har jag nästan glömt att de existerar, mycket just på grund av att jag undviker buss och färjor ;) men tack för tipset, måste absolut skaffa tills nästa gång!
JANINA KRONLUND

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress