Janina Kronlund


Unelmajuhlat.
på jobbet lever vi efter temat dreams & ambitions. går ut på att man ska drömma. ha målsättningar. försöka nå dit. spara. låna. leva. tycker att det är ett ganska fint tema.
 
 
för att fira att finland fyller hundra i år, samt att banken som idag heter danske bank funnits i finland i 130 år, så fick vi åka till helsingfors för att kalasa till det riktigt ordentligt. först så bekantade vi oss med de nya utrymmena i helsingfors och sedan åkte vi till ishallen. festen var sjukt bra ordnad, vi hade roope salminen som konferencier och han skötte sitt jobb galant.
 
 
några finska artister uppträdde, t.ex. en ung, begåvad kille jag inte minns namnet på, samt tjejen som sjunger juha88. vildast blev det när vain-elämää-petra körde en gammal tiktak-låt och till slut dansade hela hallen till liveorkestern boston promenade. jättelyckat!
 
 
tusentrehundra kollegor deltog i festen och man såg inte många sura miner :) jag delade hotell med min fina kollega sanni, som snart gör comeback till vasakontoret efter att ha varit ute på vift under sommaren. drömsällskap på drömfesten, med andra ord.
 
 
dreams and ambitions alltså, alla vi festdeltagare hade fått meddela vilken vår dröm är. att se hela världen meddelade jag som min dröm, även om det bara är en på listan. finns så många. sedan så har jag också svårt att skilja mellan dröm och mål. allt går ihop. hursomhelst! banken gick in och uppfyllde tre kollegors drömmar, huuur fint.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress