Janina Kronlund


Liam.
det sista augustiveckoslutet firades i sverige. efter jobbet tog jag flyget till stockholm och därifrån expresståget in till t-centralen där jag träffade min tyska babe benita. sist jag såg henne var i maj i zürich så det var inte allt för länge sedan sist. vi tog tåget till nynäshamn, till emma & hennes fina, lilla familj (länk till emmas blogg uppe bland bloggar).
 
 
benita, emma och jag träffades i usa när vi bodde där 2011-2012. alltså åååh bästa året i mitt liv. just nu har jag en nostalgikick på gång, scrollade igenom bloggen för att hitta något inlägg att länka till. typ en utgång på manhattan för sex år sedan. eller ett vårsommarveckoslut i sverige för fyra år sedan. sjuttons härligt att det är så här lätt att bläddra tillbaka.
 
herremintid vad gott liv jag har levt.
gott liv jag lever.
 
 
MEN! denna helg var det all about lilla lyckopillret liam, min gudson ♥
 
 
dopet var alldeles fantastiskt och liam uppförde sig alldeles exemplariskt. inte en antydan till gråt, men istället en massa bra diskussioner med prästen. fin kyrka och modern präst, som höll upp liam som i lejonkungen. jag ville utropa ssssiimbaa men jag tänkte att jag skulle uppföra mig, för en gångs skull :) den fina, gråa klänningen jag har på mig lånade jag av emma. ni vet hur någon annan alltid har något finare än det man själv har som klädval? just det.
 
 
efter dopceremonin var det dags för fika och presenter.
 
 
 
 sverige bjöd på alldeles ljuvligt sommarväder ♥
 
 
på kvällen gick vi ner till nynäshamns hamn för att äta gott. vi fick bland annat bevittna benita som var med om sitt livs första kräftoperation :D jag och emma kalasade på plankstek, sjukt gott! ett glas rött till och söndagens huvudvärk var garanterad.
 
senare på kvällen körde ett liveband igång på båten där vi åt. det sista sommarveckoslutet. det hade varit regatta så det kryllade av människor. vi stannade till och dansade till ett liveband som uppträdde på gatan. så härligt.
 
 
på söndagsmorgonen klädde vi oss i tajts och t-skjorta och traskade iväg till ett utegym. emma drog ett svettigt en-timmes-pass för oss och de andra som hade kommit dit för att träna. kan berätta att jag gick som en anka i tre dagar framöver, tack vare det intensiva passet :D passlig åsnebrygga till en bild på änder..
 
 
en skagenpotatis, oliver, rökta räkor och efterrätt blev det också på nynäs rökeri. fyyyy så gott, älskar verkligen det stället. om ni någon gång har vägarna förbi nynäshamn så måste ni gå hit!
 
 
 
sinnessjukt bra helg ♥ tackar emma och patrik för att de än en gång gjorde allt för att jag skulle trivas. tackar också för den galet fina äran att få vara liams gudmor :) livet är så fint.
Danielas Dagbok

så härligt inlägg, läste med ett leende från början till slut! <3

Svar: <3 <3 <3
JANINA KRONLUND

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress