Janina Kronlund


Tisdagslista.
det tog flera år att lära mig gilla uttrycket long time no see. för länge sedan tyckte jag det lät så töntigt. och här är jag idag och tycker det är hur okej som helst. så ja, listor, long time no see! vi kör en lista.
 
 
hur mår du idag? jag mår bra! jag var så trött i morse när jag vaknade att jag belönade mig med en powernap när jag kom hem. har precis ätit mellanmål och lite senare ska jag ut på lenkki.
 
vad åt du till frukost? jag hann inte äta någonting hemma (var så trött att jag snoozade lite för länge) men som tur innebär tisdag att vi får en fruktbox till jobbet. frukost idag blev alltså kaffe, ett glas vindruvor (lättaste sättet att frakta dem från kafferummet till min arbetsplats) och en mandarin. det är så sjukt viktigt att äta på morgonen så att man får igång kroppen! bryr mig inte så mycket om vad jag äter bara jag äter något. tänker alltid på den där gången i nian när jag hade haft sovmorgon och hunnit käka pizza & coca-cola till frukost, och vår biologilärare tyckte att det fortfarande är bättre än att inte äta :D
 
vad har du på dig? jag hade på mig byxor, klackar, top & kofta men de byttes ut direkt jag kom hem. nu sitter jag här i träningskläder och förbereder mig på att bege mig ut. att byta kläder betyder alltid att man är halfway there.

har du några smycken på dig? pärlörhängen och en diamantring jag fått av pappa till.. konfirmation, student eller 18-års dag - inte helt säker? x-antal år sedan i alla fall.
 
vad lyssnar du på idag? låten som borde ha vunnit eurovision, hey mamma, tryck här för att lyssna. snart ska jag starta en av mina spotifylistor som heter springa, uppdaterar den innan varje gång jag ska på lenkki. ungefär en timme med musik blir det, kommer någon låt två gånger så vet man att det är dags att vända hem.

vem sov du senast med? tobias när han var här i helgen ♥
 
dagens bästa? att solen skiner och att folk satt på uteserveringarna när vi gick på lunch idag.
 
dagens sämsta? för lite tid! det är lite tråkigt att komma hem från jobbet först vid 17, ettutre är klockan 20 och ettutre är dagen slut och man går och lägger sig alldeles för sent som vanligt.

vad köpte du senast? veckohandlade på citymarket efter jobbet. blev så billigt att jag betalade med lähimaksu och ska försöka att inte lägga mer pengar på mat den här veckan.

vad ska du göra imorgon? imorgon har vi lång dag på jobbet (börjar halv 9 och slutar 17). inte som att det inte skulle finnas saker att göra, håller på att jobba på en webshop så all ledig tid går självklart åt det :)
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress