Janina Kronlund


Beauty and the Beast.
igår var jag på bio tillsammans med fanny & kirsi. det var första gången jag var på bio här i vasa sedan hela biografen renoverades, och wow vilken skillnad! kändes proffsigt och modernt. vi köpte med "lite" lösgodis och konstaterade än en gång att stans bästa karkki finns på makuuni. efteråt så åt vi på frans & nicole. sjukt mysig onsdagskväll ♥
 
själva filmen var väldig vacker. det var dock lite för mycket musikal för min smak. inte att det var för många låtar, det var alldeles passligt, men längden på låtarna! kändes som att de aldrig tog slut och tekoppar dansade och girlanger svirlade och byråer svajade och maten flödade. vissa låtar hade kunnat vara lite kortare, jag är oftast inget fan av musikvideor och det kändes som om det var många musikvideor på raken.
 
filmen var väldigt välgjord och jag älskade vinklarna de valt. tänkte också på hur sjuttons roligt hela castet måste ha haft när de spelat in många av scenerna. gillade färgskalan i scenerna. fanns egentligen mycket som jag gillade. en gammal disneygoding, what's not to like? emma watson var hur fin som helst och the beast var rätt mysig. kom inte ihåg någonting från den tecknade versionen som jag sett för tusen år sedan, vilket var ganska bra eftersom man "visste inte vad som skulle hända till näst".
 
i några scener var tjugofyraåriga jag nästan lite rädd (t.ex. vargarna var sjuk verklighetstrogna), så om någon med kids tänkte se den så rekommenderar jag att kolla på åldersgränsen för filmen och sedan gå efter eget omdöme.
 
over all, kanske inte en film jag genast skulle vilja se om (kanske om ett tag), men en riktigt fin och välgjord film med bra budskap. absolut värd att se en gång, och kändes definitivt värt det att se filmen på bio. inga bortkastade pengar här inte!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress