Janina Kronlund


Kaffehuset August.
idag lunchade jag och brorsan på kaffehuset august. vi hade tur, det fanns ett bord ledig utomhus när vi anlände. fick sitta och njuta i solen! det är så sällan det är så här fina dagar, har oskojat varit lycklig hela dagen. jag åt en räksallad med melon & avokado-mash-guac-grej (älskar) men stal också några batatfranskisar av brorsan. gott.
 
 
efter lunchen kalasade vi ännu på varsin glass och traskade lite på torget - det är europeisk marknad och jag spanade in ett ställe med tysk mat (currywurst namm) och en koja som pyntades av grekiska flaggor. funderar starkt på att besöka något utav dessa ställen imorgon. något du kan rekommendera? är annars också sjukt sugen på att prova k.achi's nya vagn på torget: banh mi femtio-någonting. fin vagn med söt design.
 
på kvällen har jag varit hemma hos min morbror tillsammans med brorsan och kusinen. vi grillade lite, eller rättare sagt: alldeles för mycket. varje gång man är hungrig tror man att man orkar äta tredubbelt. att man aldrig lär sig. dessutom glömde vi lägga in överloppsmaten i kylskåpet så i värsta fall kommer kusinen hem och hittar en överdrivet nöjd hund :D
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress