Janina Kronlund


Weekend on the road.
på fredagsmorgonen tog jag tåget ner till helsingfors. jag var där rätt tidigt, men hade bokat ett tidigt tåg för att jag inte visste hur länge mina ärenden skulle ta. tog spårvagnen till arabiastranden och traskade till autoliito för att  fixa ett internationellt körkort. egentligen är det inte nödvändigt att ha det i varken new jersey eller new york, men polisen älskar att stanna mig där borta och då känns det mycket bättre att direkt kasta fram det internationella körkortet (har lärt mig av mina misstag så att säga).
 
 
efter gabrielas lunchrekommendationer så lunchade jag på fafa's och valde en väldigt god pita-falafel. mätt & nöjd traskade jag iväg mot en park, där jag läste min bok i ungefär en timme, innan jag traskade vidare till annika kakkos salong. annika worked her magic på mina brows, och en stund senare satt jag på tåget mot hyvinge.
 
 
väl framme i hyvinge hann jag inte vara många minuter, innan tobias plockade upp mig och vi körde iväg mot kuopio. tobias hade en jobbkeikka som jag följde med på. kuopio var en mycket finare stad än jag hade förväntat mig, så jag var faktiskt positivt överraskad. hann tyvärr inte ta några bilder eftersom min telefon hade slocknat, men tobias tog en på det fina stadshuset i alla fall.
 
 
huset här ovan inhyser skatteverket. fanns väldigt vackra hus i kuopio, vilket var en fröjd för ögat. vet inte vad det var som hände i staden (kanske någon festival?), men det fanns knappt några hotellrum. några sviter fanns kvar på listan, så tobias jobb fixade en sådan åt oss. hahah tobias gick i bastu och kunde spana ut över vårt lilla vardagsrum. jag sov väldigt gott, och ännu bättre var det att vakna upp till hotellfrukost.
 
 
på lördagsmorgonen jobbade tobias i några timmar och sedan körde vi ner till karis. vi var bjudna på sommarfest hos mick. temat var någonting i stil med åttiotal slash gamla sportikoner som björn borg. det var galet kul att nästan alla hade satsat stort på temat! jag hade snabbt bara packat med första bästa, synd att man inte hann hemhem för att gräva i garderobsgömmorna :D
 
 
det var sjukt roligt på trädgårdsfesten och jag önskar att vi hade blivit kvar där för hela kvällen. fina nya bekantskaper hann jag knyta i alla fall och så var jag jätteglad att alla mina kariskompisar var på samlade på ett och samma ställe ♥
 
 
söndagen var så jävla bra att jag hoppades att den aldrig skulle ta slut ♥ vid halv åtta hoppade jag på tåget som tog mig hem till vasa. väl framme var jag vid klockan tolv och regnet droppade ner från himlen medan jag försökte cykla hem så fort som möjligt.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress