Janina Kronlund


Värlaxmidsommar.
 
midsommarhelgen startade med torsdag och jobb. genast efter så ringde jag åt emma och frågade om hon kunde följa med mig och handla tillsammans med halva vasa. vi hade en budget och plockade randomly enligt vår lista ner i vagnen. budgeten överskreds med FEM YNKA EURO så snacka om att ha mästerliga skills! det var någon tjej som kollade på vår vagn och konstaterade att "sådär ser det ut när jag ska handla åt mig själv imorgon", haha.
 
när gänget anlädde från södra finland så drog vi ut i vasas fantastiska nattliv, destinationen var självklart oliver's inn. det hann inte ens bli något dansas när man bara stod och pratade med alla vänner & bekanta kvällen igenom. benne & fridde sov hos emma, medan ludde & neea, johan och kalle sov över i vardagsrummet hos mig & tobias, rätt så mysigt.
 
 
på fredagen var vädret på vår sida! vi chillade, suppade, åt god mat och snapsade lite grann. allt från nypotatis, sill & fisk till grillad halloumi, kycklingfiléer, majs och gräddtårta stod på menyn. sjuttons gott. senare så värmde vi både balju och bastu, och på natten tände vi en eld som vi satt runt omkring. fint så :)
 
vissa var vakna till nio på lördagsmorgonen, så vi åt frukost vid tre på lördagen. vid sextiden funderade vi på lunch :D lördagen kändes klart kortare än fredagen och vädret var mulet. vi värmde ändå baljun och satt där ett gott tag. johanna joinade förresten oss på eftermiddagen. jag & johanna provade på att suppa tillsammans, men hamnade fort i vattnet på grund av att balansen inte höll för oss båda. svalkande är bara ordet, men det var helt okej kontrast till baljun som bjöd på 42 grader. jag hade lagt telefonen på laddning och kollade knappt på den under hela dagen. skööönt.
 
 
på söndagen åkte karisgänget hem rätt så tidigt så att de skulle hinna i god tid. jag, emma & johanna blev kvar. vi städade det sista, chillade, stekte pyttipanna på alla matrester som blivit över (sjuuukt gott), värmde baljun för tredje dagen i rad, simmade och levde good life. stekte muurikkaplättar till kvällsbit och tog ut det sista ur midsommarhelgen. jag tror det hann byta dag till måndag innan jag var tillbaka hemma i vasa. tack alla inblandade för en huippu midsommar ♥
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress