Janina Kronlund


Makeover av balkongen.
 
jag såg en bild på instagram där några vänner låg på en utesoffa på balkongen och tittade på film. överraskades av en känsla av att också vilja ha det så där. det gick några dagar, kanske en vecka eller två. det var en tjej som lade ut ett alldeles perfekt utemöblemang till salu på facebook. och vet ni vad? jag hann först!!! hur ofta händer det? tio stycken stod i kö bakom mig, men jag var först. jag brukar alltid se godbitarna två timmar för sent, så lyckan var total den här gången. 
 
 
som tur är så har jag en pappa som ställer upp i alla väder ♥ han spände släpkärran på bilen och så körde vi ut till gerby för att hämta hem mitt möblemang. och vet ni vad, nu trivs jag så bra på balkongen att jag måste slita mig därifrån om kvällen då det är dags att gå och sova.
 
innan hade jag två stolar och ett runt bord (bild före här nedan), ursprungligen hade vi köpt det som hälften av ett dubbelset till penthouse. tacka vet jag facebooks kraft, inom loppet av en timme hade jag sålt detta gamla balkongset. snacka om att känna sig som en vinnare :)
 
 
på bilderna ser ni förresten fyra olika riktiga växter/blommor. två av dem torkade ut inom en vecka, det är så galet medelhavsklimat på vår balkong, så man borde typ odla ananas eller citrus eller typ... kaktus. om ni har tips på växter eller blommor som står ut med både riktigt hett (mitt på dagen, inglasad balkong) och sommarkyla (våra kalla nätter) så tipsaaa! enda jag kommer på är en någonslags miniatyr-tall-eller-gran, vilket jag inte är så taggad på att skaffa :D
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress