Janina Kronlund


Historier bakom.
 
historien om cykeln som egentligen är en vinställning, tar oss tillbaka till sardinien i augusti förra året. jag och fanny befann oss på ön la maddelena och hittade en otroligt härlig butik som hette gritella (ville seriöst köpa allting jag såg). jag blev lite kär i vinställningen, men köpte den inte. nästa dag när vi skulle åka tillbaka, så sa jag att jag var tvungen att hämta cykeln :D reste endast med handbagage, så bad dem packa in den ordentligt. när jag sedan åkte från fanny så hade jag mitt bagage slängt över axeln, och cykeln chillade gott inpackad i världens största plastpåse. den gick fint genom säkehetskontrollen och resten av resan var inte heller något problem.
 
historien om böckerna är lite småspännande. den lilla boken är tryckt 1899 och den heter hemlandstoner och innehåller andliga sånger och psalmer. den mellersta boken är alexis kivis sju bröder och den får stoltsera i samlingen för att sidbladen är guld, så de glänser fint haha. den största boken är en bibel från 1861. den ägdes av en man som jag förmodar är en släkting. han föddes 1846 i wassor (notera stavningen) och fick boken på sin första nattvard 1862. boken är alltså 156 år gammal :D
 
historien om stolen vet jag inte mycket om, men enligt antagelser är det en fin himlasläktings första stol. stolen är sjukt liten, förresten. har ingen banana for scale, men vin-/champagneflaskorna är ju i normal storlek ifall någon orkar tänka så långt.
 
historien om den bruna kistan tar oss tillbaka till usa. hittade den och blev kär i den, så när mamma & pappa besökte mig så skickade jag hem den med dem. i den samlar jag alla mina viktiga papper.
 
historien om monsterans blad kan läsas här, ifall det finns någon som missat den. kort och gott har tobias klippt hål i bladen för att påskynda processen :')
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress