Janina Kronlund


Fast anställning
efter att ha blivit utexaminerad i slutet på december så njöt jag av ett jullov på två veckor. en januarimåndag började jag mitt nya arbete. jag känner mig så galet lyckligt lottad som fick fastanställning inom bankbranschen (branschbyte för min del) direkt efter att jag blivit klar med min utbildning :) 
 
har jobbat så gott som tre veckor nu och för varje dag känns det som om jag mer och mer börjar komma in i det. som alltid när man börjar på en ny arbetsplats så finns det så sjukt mycket att lära sig - allt från kollegornas namn och var saker & ting är, till sina egna arbetsuppgifter och hur man använder de olika programmen. det finns dagar då jag har varit redo att somna vid nio på kvällen, har verkligen varit trött. men jag lär mig någonting varje dag och vi går mot sommartider, så det kan bara gå uppåt ;)
 
mina kollegor är supertrevliga och stämningen på kontoret är helt fantastisk! det här kommer att bli så bra! dessutom jobbar jag i stan, vilket är den ultimata drömmen för en lunchråtta som mig. saker jag prioriterar i själaroten: ojojoj så härligt det ska bli med lunch på uteservering i sommar! har aldrig tidigare haft möjlighet till det, men nu så! lunchråttan over and out. 
 
 
många av mina vänner har undrat om jag ska sluta på ollis i och med att jag nu jobbar 38 timmar i veckan, och svaret är nej! finns inget lokalt vattenhål som jag älskar så mycket som oliver's inn. cheferna och personalen är fantastiska. jag kommer inte att sluta jobba där, vill fortsätta ta del av den otroliga sammanhållningen och dessutom har jag aldrig sett jobbet som ett så kallat riktigt jobb. cheferna vet att jag skulle jobba gratis, eftersom det fortfarande är ett roligt intresse att få ställa sig i dj-båset :D
 
så länge som jag tycker det är roligt och känner mig tillräckligt ung så kommer jag att spela musik. däremot så har jag sagt att jag inte vill jobba lika mycket som tidigare, så jag har fått färre turer. jag kan tyvärr inte jobba på tisdagsnätter. dessutom tror jag att jag kommer att ta paus i juni, juli och augusti för att njuta av eventuell sommarvärme. kommer hursomhelst att vara en sådan person man kan ringa till ifall kvällens dj blir sjuk, hoppar självklart in om det är nöd.
 
så nu vet ni! på vardagarna får jag klä mig i kragskjorta och någon gång per månad så gör jag mitt bästa för att underhålla partylejonen med feelgoodmusik :D vi ses där vi ses! 
TIDSTJUVEN

Megagrattis till jobbet!! :D

Svar: taaack :D<3
JANINA KRONLUND

Sara

Woow va roligt med fastanställning :) Grattis!

Svar: tack<3 :D
JANINA KRONLUND

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress