Janina Kronlund


Bara grönt.
okej, så detta är det som tilltalar mig mest just nu. VÄXTER! jag förstår inte hur tjejen som dödade en plastblomma ettutre är den som får rysningar av välbehag bara av att köra förbi plantagen och drömma om att gå omkring där. alla växter på collaget kommer från plantagen. 
 
jag har ju en liten monstera, men nu vill jag upgradea till en stor monstera! jag har en murgröna i bokhyllan och jag älskar den. därför vill jag gärna ha en till. en stor, grönskande, hängande sak. eller den behöver kanske inte vara hängande, har ingen passlig krok. men stor och grönskande i alla fall. så att jag kan ställa den någonstans där jag kan beundra dess praktfulla aura. hehe.
 
ett citrusträd skulle jag aldrig tacka nej till. citroner eller apelsiner eller någonting annat exotiskt. sist men inte minst, min absoluta dröm just nu: guldpalmen. jag skämtar inte ens, den heter så på riktigt :D helst skulle jag vilja ha tre stycken. djungel for the win.
av det andra jag är intresserad av så är den monstera-mönstrade kudden från hemtex först ut. den skulle passa så sjukt bra i min gråa soffa! not to mention den gula kudden från asko som skulle passa in i det temat som jag tänkt ut. spegeln kommer också från hemtex, liksom doftljuset med korklock. de två andra doftljusen kommer från h&m home.
 
basfärgerna i mitt vardagsrum är vitt, svart och grått. silverdetaljer passar det gråa. blir lite ledsen i själen när jag hittar fantastiska saker i typ guld eller roseguld. längtar till den dagen då jag har en stor lägenhet/stort hus med en massa extra rum (?) så att alla rum kan ha en egen stil, så att alla fina saker kan passa in någonstans. haha. har väldigt svårt för att blanda vissa material/stilar. den dagen, den glädjen! just nu köper jag ju inte en massa onödigt i alla fall, bara det som passar in och får plats :D
 
igår hade jag examensfest för släkten och växtsamlingen utökades med ett elefantöra och en orkidé. ååh älskar! dessutom står tulpanerna i en vas i köket och en rosbukett pryder vardagsrumsbordet. dagens dröm är att leva i en hemmadjungel.
emsie

tbt ti mitt stackars citrusträd #rip

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress