Janina Kronlund


Lördag och ledighet.
det känns rätt konstigt med en ledig lördagskväll - jag har inte riktigt vant mig vid tanken. eftersom jag jobbar fulla vardagsveckor så bad jag ju om färre skift på ollis, vilket också innebär att det kommer bli en hel del lediga lördagar. av alla veckans utekvällar är lördagskvällarna mitt favoritskift, eftersom den musik jag gillar att spela bäst tas emot då. om vi riktigt generellt sett delar upp kvällarna enligt genren som man spelar mest, så blir det så här
tisdag - svenskspråkig musik i majoritet
fredag - salig blandning av lite allt, men oftast mer rock än under andra dagar
lördag - party och kalas!
jag talar bara för mig själv, alla andra kör sitt race men generellt så ser mitt musikrace ut så här :)
 
så ja! här myser jag med datorn och gillar läget. tidigare åkte jag och handlade i lugn & ro, lagade mat och diskade. utan dator, utan telefon, utan musik. jag och tystnaden. det är ganska skönt ibland. känns också som att jag måste vila upp mig ordentligt under denna helg, eftersom jag kommer jobba en hel arbetsvecka, två olliskvällar efter varandra och en till arbetsvecka på raken. inte enligt planerna, men en annan fick förhinder så jag lovade hoppa in.
 
intensiva tolv dagar med tolv arbetsturer startar alltså på måndag, och sedan belönar jag mig själv med att besöka frissan :D den som väntar på något gott, säger man ju. men idag och imorgon - fullt fokus på att ladda batterierna.
 
 
ni vet förresten hur man inte ska "leva för veckoslutet" utan att man ska leva varje dag? jag tycker man ska få ha lite tråkigt ibland. det behöver inte hända någonting hela tiden.
 
med working life älskar jag faktumet att man uppskattar veckosluten till tusen, annars blir det ju lätt så att man bara tar det för givet? nä, lev varje dag, uppskatta din lediga tid och kom ihåg att det är helt okej att göra ingenting. du är ingen robot ♥ dessutom, hur härlig känsla är inte den där ökända fredagsfiilisen? pusspuss
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress