Janina Kronlund


Godaste maten i stan.
 
vår sista kväll på manhattan så traskade vi runt i jakten på något att äta. efter en stunds letande så valde tobias ut restaurangen annabel på nionde avenyn, mellan femtiotredje och femtiofjärde gatan. inredningen var alldeles fantastisk, men belysningen var lite för dämpad för att det skulle bli bra bilder.
 
 
till förrätt åt vi svamprisotto au gratin truffles med ett gruyere & cheddartäcke, alltså himmelrike. aldrig ätit så bra risotto?! vi har sådana här små gjutgärnspannor hemma och nu är jag riktigt taggad på att försöka lära mig göra så här bra mat. risotto, på med osten och in i ugnen, what a dream. hade nästan kunnat äta en stor portion som huvudrätt istället.
 
 
till middag tog jag en pizza med gorgonzola, taleggio, mozzarella och parmigiano medan tobias valde en pizza med spenat & chorizo, rökt mozzarella och gruyere. stal självklart en smakbit. lite vin, kaffe och chokladmousse på det och kvällen var ingenting annat än perfekt. bästa maten, bästa staden och bästa personen ♥
 
 
hit kommer jag absolut att återvända, vill ju prova allting på menyn. haha, direkt jag hittar någonting som är liiite bättre än allting annat så vill jag direkt kalasa på allting de har listat. tror inte det kan gå fel här. nej hörni, annabel får fem mozzarellabollar utav fem möjliga, detta ställe måste ni besöka om ni är i new york.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress