Janina Kronlund


Festhalle & Biergarten
 
asbury festhalle & biergarten. på en skala från ett till tio, huuur mysigt ställe? diane ville ta med oss till detta tyskinspirerade ställe där vi åt både pretzel och hot dog med sauerkraut. hennes pojkvän samt francesca var också med denna kväll (diane är alltså värdmamman jag hade då jag bodde i usa, och francesca är ett av barnen jag var au pair till). maten på bierhalle var helt okej, men stället i sig var lite hipsterish rustiskt inrett och det älskade jag.
 

turistorter i all ära, men hur härligt är det inte att besöka ett ställe där majoriteten är lokalbefolkning? portsaren vände en stund på våra identifikationskort och verkade uppriktigt förvånad över att två finländare hittat sin väg till detta ställe (ungefär samma känsla jag har när någon exotisk människa, typ kanadensare, börjar studera i vasa). fran blev också insläppt, men hon fick två stora kryss ritade på händerna för att markera att ingen får sälja alkohol åt henne. kommer inte ihåg när jag senast skrattat lika mycket som under denna kväll :D
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress