Janina Kronlund


Zürich bound.
hemskt mycket hej på er! idag avslutar jag arbetsveckan och tar lite loma, herre min tid vad det ska bli skönt. imorgon ska vi boarda vårt flyg 5.55, men som tur så flyger vi från vasa. via stockholm och sedan till zürich. lär bli en del sovande under flygresorna, klockan tickar mot elva och varken jag eller tobias har packat. vet inte ens om vi har passliga väskor att ta med oss. vi flyger endast med handbagage för att göra allt så enkelt som möjligt.
 
veckoslutet ser passligt soligt ut, men väderleksprognosen visar mycket moln. som jag sade tidigare på jobbet: vädret gör sist och slutligen inte så stor skillnad, det är mest feelisen av att vara på äventyr. det att man är i ett annat land och inte hemma. att man gör något utöver det vanliga. om jag åkte iväg på solsemester skulle jag bry mig om soliga dagar, men nu är det lite city life och snöjakt som gäller.
 
 
att resa och upptäcka, det är något som jag värderar sinnesjukt högt och gärna vill fortsätta göra så mycket som jag bara har möjlighet till. är glad att jag kan och så länge jag kan så ska jag ta vara på det till tusen. att resa får mig att må bra, att känna att jag lever. jag vill se världen och imorgon åker vi iväg till schweiz för att kruxa av ett till land på hinklistan, härliga tider!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress