Janina Kronlund


Pampasveckan.
detta år kan min pampasvecka nästan bara beskrivas som en lite längre jobbvecka :) jag jobbade kontorstid varje vardag, förutom på onsdag då jag fick vara ledig några timmar på morgonen.
 
 
på tisdagen spelade jag på ollistisdag från 20-03.30. min personliga feelis var inte alls på lika hög nivå som den borde ha varit och jag kände mig lite trött. försökte vara schysst mot allihopa, även människor som var arga på mig för att jag inte spelade deras önskelåtar direkt :D tycker det är lite skojigt hur det förväntas att man ska få höra "sin" låt direkt, finns ju inget tvång på att vi måste spela något som någon önskar. vi gör ju det för att skapa mer fiilis till just den personen och hoppeligen ska just dennes låt också skapa mer bra fiilis för alla barbesökare.
 
 
på onsdagskvällen ordnade rockföreningen vid åbo akademi sedvanligt sitt succéevenemang så ska det låta på ollis. på mitt första pampas så tänkte jag "åh varför får jag inte vara med" och har uttryckt min fråga varje år. nu frågades det vem på ollis som kunde tänka sig ställa upp, så utan att tänka efter så anmälde jag mig och joakim dvs. dj jae & dj to11a. skoj!
 
var lite överdrivet nervös (försökte förvarna några bekanta om att jag är tondöv, när killarna diskuterade tonarter för vinnarlåten hade jag ingen aning om vad de snackade om, herrejestanes jag sjunger ju bara i duschen och i bilen) men det gick bra ändå. rätt kluriga gåtor men några poäng lyckades vi ändå ta hem. vi tävlade mot världens bästa studentförening brobyggarnas styrelse, och till slut lyckades vi knipa hem några vinnarpoäng! bra game överlag, tackar så mycket för att jag fick vara med :)
 
 
på fredagen skyndade jag mig hem från jobbet, fixade mig och åt för att traska iväg mot ollis i halaren. det blev lite chill på ollis, en stunds festande på rewell center och sedan tillbaka till ollis :D hade en riktigt bra och rolig kväll! linda bengtzing och de vet du showade på rewell, medan ollis husband gav järnet på ollisscen. bra kalas!
 
 
 
på lördagen klädde jag ut mig till puff (tack för dräkten josefina!) och fotografemma klädde ut sig till piff. hade en så sjuttons rolig jobbtur, bra från början vid 20 till slutet 03.30! lever länge på lördagskvällen ♥
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress