Janina Kronlund


The High Line
det som idag kallas the high line är en upphöjd järnväg som användes mellan 1934 och 1980. efter att den blivit övergiven, är den idag ett promenadstråk med små parker. det var riktigt mysigt att gå längs med the high line, men en riktig måste uppleva-känsla fick vi aldrig.
 
av egen erfarenhet tycker jag att new york är bäst att uppleva på hösten. på sommaren åker människorna som bor här helst ut ur staden, så det säger väl sitt (sophanteringen och kloakerna bidrar ganska starkt till att manhattan inte är så jätte trevligt på sommaren. vissa områden är okej, men de mest turistiga områdena tackar man nog nej till). på våren och vintern är vindarna lite för kalla, men från september till november är det helt perfekt. juletid är också helt fantastiskt, mycket tack vare stämningen och traditionerna, men det var inte det vi skulle diskutera nu :D
 
jag kan tänka mig att the high line är riktigt mysigt på sommaren, eftersom det fanns så många ställen där man kunde sätta eller lägga sig ner för att relaxa. man är en bit ovanför markytan vilket är najs, och stämningen var över lag väldigt chill. om du har lite extra tid i staden kan promenadstråket vara kul att se, men om din tid är limited så skulle jag hoppa över detta :) det finns så sjukt mycket att uppleva i new york.
 
Kattas Betraktelser

Tack för att jag fick följa med.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress