Janina Kronlund


Lucia eller tärna 2016
en sak som många felaktigt tror, är att man automatiskt är med i luciatåget om man är en av dem som kandiderar till lucia. så är det inte, utan alla har en möjlighet till att vara med som tärna. när jag förra året var en av kandidaterna, valde jag att inte söka till kören men jag är säker på att det hade varit en underbart vacker erfarenhet.
 
(valde att inte söka på grund av att jag minst fem veckor i sträck hade varit tvungen att ta mig ner till helsingfors för körövning "så sent" att tågen inte längre gick tillbaka till vasa, plus att jag inte kände att min studerandebudget räckte till för en hel del tur-och-retur-tåg samt övernattning och mat)
 
anyway! på måndag 17.10 väljs de nya tärnorna in i årets finlands lucia-kör. om du är över 16 år och intresserad av att vara med så tycker jag absolut att du modigt ska befinna dig på topeliusgatan 20 klockan 16 :) om jag skulle bo i helsingforstrakten så skulle jag aldrig gå miste om denna chans :D
 
och självklart!! om du vill ha möjligheten till att bli finlands lucia 2016, eller känner någon som skulle passa perfekt inför denna roll, så tycker jag du ska klicka HÄR och anmäla denna tjej! lycka till!
 
Maria Anderzon - Vegansk Skönhetsblogg

Men åh vad roligt. Hoppas Hoppas!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress