Janina Kronlund


Wednësday
idag har jag verkligen varit på tusen ställen och gjort tusen saker, till skillnad från mitt annars så lugna vardagsliv. morgonen började med att fanny hämtade mig, vi åkte till sports club för att gå på ett pass body attack. core, rpv och bodystep i all ära, men attack har jag inte varit på på minst två år. ville nog mest bara lägga mig ner under en kall dusch, men det gick helt okej och känslan efteråt är ju det man strävar efter. så skönt!
 
efter morgongymmet promenerade jag till skolan, där jag träffade emma. vi gick på en thesis presentation på grund av två orsaker - motivational influences of finnish adventure travellers lät rätt intressant, plus att vi är tvungna att gå på sex stycken presentationer innan man får presentera själv. tror att dagens presentation föll inom turismdelen (business economics and tourism heter vårt program nuförtiden).
 
när underskriften var samlad så gick vi till tritonia för att checka in lite böcker. hittade nästan ingenting, men en stackars bok fick följa med mig hem. bläddrade lite i den och innehållet är precis det jag behöver för min thesis. efter trittan bjöd emsi mig på lunch ♥ sweet vaasa levererade en god laxsallad som oftast när jag går dit. väl hemma så somnade jag bredvid tobias, var helt slut redan i detta skede. vaknade när pappa kom för att hälsa på, vi bollade lite idéer angående min thesis.
 
som om jag inte skulle ha rört på mig tillräckligt, tickade klockan framåt och det blev dags för futsalträning! vi har ett lag som ska spela i damjan futsal tournament om några veckor (hehe samma veckoslut som galan, multitasker får man vara). mina lagkompisar är så sjukt bra!! själv har jag massor att jobba på, men det känns så rolig att få vara med och spela en skojig lagsport!
 
herrejaefvlar, hur långt skall detta blogginlägg om min basic-men-produktiva dag bli? :D anyway, jag traskade hem tillbaka och fixade lite mat till mig. besvikelsen uppstod tvärt när det bara fanns en ren tallrik kvar. ingen av oss har velat diska. vi har haft ett BERG av disk i säkert två veckor. drog ett djupt andetag och tog tag i eländet. nu chillar alla tallrikar snällt i torkskåpet och jag känner att jag gjort mitt för idag.
 
pusuja & godnattis, här är en bild från times square som emma har fotat.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress