Janina Kronlund


Nöjesprofilen
vasabladets artikel under kategorin nöjesprofilen hittar ni här. ojjsan, såg precis att jag svarat på en sådan redan tidigare i år, trodde det var förra året. den äldre versionen hittar ni här. sedan kan vi också lyssna på jovial, för man blir så glaaad.
 
 
madde

"Förbannad på: Människor som bestämmer sig för att frivilligt vara arbetslösa". Vet du några såna personer? Är en ganska hård sak att säga då jag vet känner många som är eller har varit arbetslösa och lidit något enormt av det. Jag har också varit arbetslös under en ganska lång tid förut, det var verkligen ingen njutning och jag fick kämpa för att inte hamna i en djup depression - något som kunde ha lett till att jag kanske inte skulle haft kraft att söka jobb. Arbetslöshet (och psykisk ohälsa) kan drabba även den bästa - kanske även dig en dag. Jag blev lite ledsen av att du är förbannad på "såna människor" bara, eftersom jag har svårt att tro att det finns människor som frivilligt vill isolera sig från samhället, leva som en parasit, inte ha något eget att strå att dra till stacken, förlora allt det ekonomiska och sociala för att sitta hemma i soffan och lyfta något litet bidrag. Det kanske finns psykisk ohälsa eller andra faktorer bakom arbetslösheten? Jag hoppas jag inte gör dig ledsen nu men din kommentar sved och jag var tvungen att sätta ner foten.

Svar: hej madde! är ledsen om du uppfattade min kommentar fel. skrev ett inlägg om saken istället, det hittar du här: http://yae.blogg.se/2016/november/ofrivillig-vs-frivillig-arbetsloshet.html :) kram
JANINA KRONLUND

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress