Janina Kronlund


Måndagsmiddag
oxfilé, honungsstekt morot & spenat, stekt champinjon, kokad rödbeta, rädisa, gurka, någon kvist, samt en puré på vitlök, kinakål, bananschalottenlök & morot. så sinnessjukt gott!
 
okej, så när jag lagar mat så blir det typ stekta spenatplättar med lingonsylt, eller makaroner med korv och ketchup. upplägget bryr jag mig inte så mycket om, och ett glas vatten eller mjölk slinker lätt ner. inte så mycket disk heller.
 
när tobias lagar mat så förvandlas köket till ett master chef slagfält. alla tänkbara kastruller, stekpannor, bestick och små kärl (till och med kött-temperaturmätaren) blir använda :D upplägget på tallriken är fantastiskt?! har ingen aning om hur han kommer på vilka primörer man ska kombinera för att få fram smaken ur alla. till och med gurkan smakade gudomligt? hallåå, gurka? hur svårt kan det vara? hur som helst så tror jag inte att en måndagsmiddag blir så jäkla mycket bättre än så här :)
Danielas Dagbok

ok ja kommer å ät middag ti er nångång :)))

Yasmine

Omg! Det såg ju väldigt gourmet-aktigt ut!! :)
Det var min första tanke...att det såg ut som på restaurang! Sådär kanske min middag HEMMA ser ut max en gång om året och då skulle det va på typ Nyår!! Lucky you! Måste gifta mig med en kock asså hehe ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress