Janina Kronlund


Guld
 
denna helg har damjan futsal tournament spelats och jag fick äntligen vara med och spela. under alla dessa år har jag suttit i publiken och längtat efter att få bege mig ut på plan. räknade med att det är typ tio år sedan jag har rört en boll, men jag tror att man verkligen behöver den där speciella lagsammanhållningen som man bara kan känna genom en lagsport. spelade fotboll i typ sju år, cheerleading i över tio år plus två år som coach.
 
det var så sjukt roligt att få spela! vårt lag sponsrades av favoritbaren oliver's inn, så vi gick under namnet fc ollis. eftersom det bara var tre lag anmälda i damturneringen, så spelade vi två matcher mot båda lagen. av dessa matcher vann vi tre och spelade en oavgjort. i finalen dök våra motståndare inte upp, så vi vann automatiskt och spelade istället en vänskapsmatch där vi delade vårt lag i två plus tog in lite extra spelare (vänner) från ett av våra motståndarlag. den matchen var bara på skoj, men min laghalva tog hem vinsten! så jättejättekul, känner verkligen att jag måste få fortsätta känna gemenskapen man bara har som en del av ett lag.
 
tack till familjen krestevski och de andra som ordnade turneringen. damjan skulle varit så lycklig ♥ det finns ingenting finare än den här turneringen. jag var bara bekant med damjan, men han var så nära vän med flera av mina vänner (t.ex. väldigt nära med min bästa vän fanny), så det gör att denna turnering ligger närmare hjärtat än någon annan.
 
tack till mitt fantastiska lag för en rolig helg, vi spelade grymt! 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress