Janina Kronlund


Scuba diving
min sista egentliga dag på rhodos var jag ledig, så jag steg upp tidigt för att träffa min fina ida (som jag också var i aten med). vi traskade iväg mot mandrakihamnen där vi hoppade på waterhoppers båt som tog oss till en mysig bukt i kallithea. efter en grundkurs i scubadiving för nybörjare och en snabb genomgång av de viktigaste reglerna så var det dags att dra på sig våtdräkten och hoppa ner i havet med ett stenbälte som tyngd runt masun.
 
alltså, det var så sinnessjukt roligt! koncentrerade mig mestadels på att andas ut & in genom munnen och att equalize öronen när det blev behov, men utöver det så öppnade dykningen en helt ny värld! galet spännande även om jag inte såg någon fin fisk. om ni inte provat detta ska ni göra det direkt ni får chansen :D rekommenderar det dock inte ifall man har klaustrofobi. allting gick hur bra som helst, speciellt eftersom vi dök i små grupper tillsammans med en ledare, och utöver det så hade alla en personlig dykare med sig plus några som höll koll ovanifrån. bra med safety!
 
när det var dags för den andra omgången så ville jag snorkla tillsammans med ida istället. hon provade inte på dykning eftersom hon var förkyld och kände att det skulle bli problem med andningen. smart så. istället hoppade vi i i det halvkalla vattnet och snorklade en stund. snorklingen var helt ok (man har snorklat i härligare vatten, typ här) men det blev lite jobbigt eftersom jag frös :D dykningen rekommenderar jag dock till varenda kotte!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress