Janina Kronlund


Ansökningsprocess för J1-visum
hej! har läst din blogg hur länge jag kan minnas så därför vet jag att du varit au pair i USA. jag undrar lite hur ansökningsprocessen av visum gick till? var det svårt? mycket jobb? intervju? kan du inte berätta lite ifall du minns.. =) ha de bra!
 
svar
hej evelina! :) ansökningsprocessen för visum gick lätt och snabbt, antagligen delvis därför att organisationen som jag åkte med meddelade precis hur man skulle söka och vilka formulär som skulle fyllas i. sedan blir man kallad till en engelskspråkig intervju på usa's ambassad nere i helsingfors. kommer inte ihåg vad de frågade, men det var mest bara basic frågor i stil med vad man skulle göra i usa. om jag kommer ihåg rätt så lämnade jag mitt pass kvar där, och inom två veckor hade jag fått det postat hem till mig med visumet inklistrat på en ledig sida. det är alltså J1 visumet som man ska ha som au pair, här hittade jag lite instruktioner! om länkarna inte fungerar kan du testa att googla namnet på dokumentet. fråga om det är något mer, så svarar jag så gott jag kan :) puss & kram på dig!
 
 
alltså åh, året som au pair ♥ det bästa beslut jag någonsin tagit var att åka iväg efter studenten. ifall du blir student i vår och funderar på att åka iväg, så tycker jag du ska göra det! man vet inte om man aldrig provar, kanske det blir underbart, kanske du lär dig. var inte rädd, bara ÅK!! upplev det överlägset roligaste året i ditt liv!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress