Janina Kronlund


Onsdag
nu händer det grejer! idag vaknade jag 6.45 men var klar att åka iväg till skolan redan 7.15. lovar rätt dyrt & heligt att det aldrig hänt innan. hursomhelst slöade jag lite och befann mig i skolan 7.45. stod som en hök och vaktade kafeterian så att jag skulle få köpa frukost så fort den öppnade, vilket var ungefär 7.51. tjugofyra minuter senare stod jag klar att hålla min thesispresentation. tycker det gick helt okej :) efter min egna presentation agerade jag opponent åt en klasskompis som kallas raven, ingenting att klaga på där heller.
 
åkte iväg till stan för att träffa en trevlig kvinna, och när mötet var över hämtade jag en takeaway-sallad från pincho. tycker pinchos salladsbuffé är sinnessjukt bra, går alltid lös på speciellt kronärtskockorna. körde hemhem för att äta, och så skjutsade mami mig tillbaka till skolan för att jag ännu skulle skriva mognadsprov. att skriva mognadsprov på svenska (har senast studerat på svenska i januari 2011) kändes ganska spännande. hursomhelst så tycker jag att jag skapade en bra, svenskspråkig akademisk text, till kontrast från allt skrivande på engelska. passligt stolt. 
 
traskade in till stan och gjorde ett snabbesök på favoritbaren. när jag kom hem släppte all min obefintliga låtsasstress och det kändes så skönt att veta att thesisprocessen, höstterminens största utmaning lider mot sitt slut. jag ska göra en liten ändring i min undersökningsdel, vänta på att få godkännande från språkgranskningen och sedan ska jag trycka upp mitt arbete, vill ha det i bokform så man har ett konkret lyckande att titta på :D
 
 
jo jo, finfiltret! så glad är jag! glömde kanske att nämna att jag somnade någon gång på eftermiddagen. trodde det skulle bli en liten powernap. vaknade lite efter klockan nio och konstaterade att jag förtjänade denna sömn. må andra kvällar bjuda på mer produktivitet.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress